[Tajfutas] Eger Nagydíj? Kisdíj?

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Okt. 30., V, 01:08:10 CEST

A lényeg a mellékletben.
--------- következ? rész ---------
?EGER KISDÍJ 2011
Megpróbáltatásaim 12 pontban elmesélve

Mottó: Szeretem a kihívásokat, de ez már egy kicsit sok volt bel?lük.

(Gyenge idegzet?ek el?ször a szöveg végét olvassák el, oda helyeztem a pozitívumokat.)

1. A jelentkezésnél már igen hosszú id?t kellett eltölteni sorbanállással, annak ellenére, hogy a számlákat nem írták meg ott és akkor.  Beleegyeztem, hogy jó lesz a számla kés?bb is, de mivel aztán még 18 óra tájban is a dugókák kiolvasása és a reklamációk intézése történt a rendez?i sátorban, ahol a verseny el?tt jelentkezni lehetett, végül, hogy még aznap kapjak buszt vagy vonatot, amivel hazajutok, jobbnak láttam már nem kérni számlát.

2. A 14:00 órára hirdetett 0-id? fél óránál is többet csúszott. A versenyz? ugye a vélt rajtja el?tt kb. 30 perccel megissza a frissít?jét, 20 perccel a rajt el?tt kezdi a bemelegítést az öltöz?t?l a rajtig, aztán kiderül, hogy a rajt fél órával, vagy még többel kés?bb van. Útközben valakit?l már hallottam, hogy ? azt hiszi, angolul bemondták a fél óra csúszást, de nem biztos benne, hogy jól értette-e. Én tudok angolul, értettem volna, de az öltöz?be nem hallatszott be.

3. Az értesít? szerint (idézek): "Pontmegnevezés csak az els? napon lesz a térképeken, pótszimbolt a rajtkordonban lehet felvenni." Az értesít?ben tett ígérettel ellentétben nem volt pótszimbol, vagy az is lehet, hogy a nagy tumultus miatt (err?l kés?bb) ugyanúgy nem vettem észre, ahogy a törlés és ellen?rzés dobozát sem.

4. A rajtnál az azonos id?pontban túl sok versenyz? beléptetése (legalább is 8-9-10 perc körül) meghaladta a rajtszemélyzet teherbíró képességét. Én a 09-es rajtid?mmel id?ben, 8 perc után kicsivel odaálltam a beléptetés helyéhez, de mire a beléptet? személyzet kipipált és tovább engedett, már javában léptek be a 10-re rajtolók is, tehát a rajtfolyosónak az els? szakaszán összekeveredtek különböz? id?pontban rajtoló versenyz?k.

5. Miután tovább engedett a rajtoltató, megkérdeztem az egyik rendez?t?l, hol állnak most a 9 percesek. Mutatta, hogy már két kordonnal el?bbre. Odamentem, ahová mutatta, és eközben szépen kihagytam a törlés és ellen?rzés dobozát. A nagy tömeg miatt nem is láttam ilyeneket, valószín?leg takarták, mert ha látom, akkor nem felejtek el törölni még abban az esetben sem, ha az addigi bosszúságok miatt megfeledkezek róla, hogy a rajt el?tt törölni kell.

6. Keresem a térképen a rajtszámot, nem találom. Közben megint telik az id?. (Ismét az értesít?b?l idézek: "Azokban a kategóriákban, ahol ún. ?pillangós? pályák lettek kialakítva, ott a térképen is rajta lesz a rajtszám, emiatt kérünk mindenkit, hogy csak a saját rajtszámát tartalmazó térképet vegye el...")

7. Megkérem a rajtszemélyzetnek a rajtvonalon álló tagját, hogy segítsen, nézze meg, jó térképet vettem-e el. Erre olyan sokáig ? sem tudott rájönni, hogy a rajt pillanatáig nem tudott válaszolni, vagy nem értettem, mit mondott.

8. Az els? (90-es kódú) ponthoz közelítve, a legrövidebb útvonal egy olyan a térképen átjárónak jelölt kapun vezetett volna át, egy templommal szemben, ami be volt zárva.

9. A 81-es kódú pontomon a 42-es szám virított. Emiatt id?veszteséget okozott annak megállapítása, hogy ez a jó pont, és nyugodtan foghatom, majd mehetek tovább az eltér? kód ellenére.

10. A föld alatti szakasz után a 77-es kódú ponthoz közelítve, a térképen nem ábrázolt kordon zárta el az utat. Kerestem, hol lehet a kordont megkerülni. Volt egy közeli pont a kordon mellett, de nem a pontnak a térképen ábrázolt helyén. Itt sok id?t nem vesztettem, viszonylag hamar leesett a tantusz, hogy a lezárás miatt a kordonon túli pontokat áthelyezték a kordon mellé.

11. A kiolvasásnál nagy volt a tömeg, nem álltam be, mert nekem le kellett vezetnem a futásomat. Levezetés, zuhanyozás, átöltözés, étkezés után visszamentem kiolvasni, de ahhoz képest már 4-szer 5-ször hosszabb sort kellett végigállnunk, mint amekkora sort soknak találtam a befutásom után.

12. Sok versenyz? kényszerült reklamálásra, egyikük panaszolta, hogy csak harmadszorra kapta meg a jó eredményét. Természetes következtetés volt részemr?l, hogy nyilván én is így jártam. Csak többszöri sikertelen kiolvasás után jutott eszembe azon t?n?dni, hogy töröltem-e a rajtban. A kapott eredményem sajnos még azt sem mutatja, hogy mennyi id?t töltöttem a pályán. Saját számításom szerint 36:05 +- 2 mp. Ezzel F65-ben az els? napi versenyen a legjobb magyar lennék 5 svéd után. (Ha Péter barátom is ide nevezett volna, akkor viszont csak a második legjobb magyar lennék.)

Konklúzió: Számomra nem az a konklúzió, hogy felejtsük el az Eger Nagydíjat vagy Kisdíjat (mikor milyen). Ugyanis szeretem ezt a versenyt, f?leg az Eger belvárosában rendezett futamokat. Annyira szeretem, hogy az orvos szigorú tilalma miatt mentem el most erre az egy versenynapra. Az ezután következ? évekre is azt tervezem, hogy benevezek, azért is, mivel a rendez?k az F65-ös kategóriának is kedvezményes nevezési díjat állapítanak meg. Tudják, amit néhány másik rendez? egyesület nem tud, hogy nyugdíjba nálunk általában nem 70 éves korban, hanem sokkal hamarabb küldik el az embereket. Ezért nevezek mindig habozás nélkül a Postás Kupa és MOM Kupa versenyekre is, függetlenül attól, hogy az el?z? években jónak vagy rossznak találtam-e a terepet és a rendezést.

Még néhány pozitívum:

13. Nem voltak fémsodronyra felf?zött SI dobozok, én legalább is nem láttam ilyeneket az els? napi pályámon.

14. Volt viszont zuhanyozási lehet?ség príma melegvízzel, és még a zuhanyrózsák sem hiányoztak, mint legtöbb helyen a közös zuhanyozókban.

15. A Volán autóbusz fölvett a versenyhez közeli megállóban arra a buszra, amelyiken el?tte az autóbusz pályaudvaron többen lemaradtak, mivel ott már azt közölte a vezet?, hogy az autóbusz megtelt.

16. Végül még olyan szerencsém is volt, hogy egy nagyon helyes utitársam volt a buszon hazafelé.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson