[Tajfutas] Max. pulzus

Marosffy Dániel Marosffy at interface.hu
2011. Okt. 26., Sze, 14:49:34 CEST

Egyrészt tudatom, hogy évek óta én is szenior vagyok.

Másrészt, prejudikálni - per definitio - csak látatlanban lehet.

Harmadrészt viszont, ez nem prejudikáció, hanem tény. Közismert, hogy a 220-életkor csak a legdurvább becslés, azért ezt használják, mert könnyű fejben tartani. Vannak ennél bonyolultabb számításos módszerek is, de persze azok sem az igaziak, kérdezz meg bárki szakembert, hogy ezek mennyire pontosak, azt a választ fogod kapni, hogy nagyon nem. Az egyedi eltérések óriásiak tudnak lenni (akár +/- 10-20 bpm). Ugyanúgy, mint a nyugalmi pulzus, ami papíron 72. Persze, mindenkinek, minden körülmények között.

Hogy történetesen te az egyik előírt képlet szerint működsz, nem jelent semmit. Megjegyzem, hogy egy befutóban mennyit mutat az óra, az sem jelent semmit, én a legritkább esetben ütöm ki a laborban mért max 191-et, még akkor is, ha éppen szétszakadok, de volt már példa max feletti értékre is.

Tessék, olvasnivaló: http://edzesonline.hu/edzesterv/3/pulzusmeres_1_maximalis_pulzus_meghatarozasa

D.