[Tajfutas] rendőrök büntettek meg egy MTB-st

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Május. 26., Cs, 13:53:40 CEST

A kifogások többsége tényleg nevetséges egy élversenyzővel szemben, akit
éppen edzés közben állítanak meg, a csengő meglétét és használatát viszont
valóban jó volna minden kerékpárostól megkövetelni.

Futóedzéseken, erdei sétákon, valamint budapesti utcák járdáin haladva is
gyakran észlelem a hátulról mellettem hangjelzés (csengetés, vagy csengő
híján hangos szóval történő figyelmeztetés) nélkül elhúzó kerékpárosokat.
Nagyon vigyáznak általában, nem tagadom, hogy ne legyen ütközés. Ha azonban
valamit vagy valakit kikerülve véletlenül épp olyankor lépek oldalra, amikor
hangtalanul mellém ér egy bringás, akkor csúnyán járhatok, mivel ő nem
számít rá, hogy éppen "sávot változtatok", rajtam pedig nincs
visszapillantó, hogy észleljem a közelségét, ha semilyen hanghatással nem
jelzi.

Én azt hittem, hogy a csengő már régóta nem kötelező, mivel a kerékpárok
túlnyomó többségén nincs. Ha viszont kötelező, akkor azt szeretném, hogy
szigorúbban ellenőrizzék és büntessék a rendőrök a hiányát, különösen a
járdákon bringázók esetében.
KG