[Tajfutas] levelek

Zentai László lzentai at caesar.elte.hu
2011. Már. 22., K, 22:48:36 CET

Sziasztok !

Nem tudom, mi az oka, de az általam küldött levelek gyakran egy hét
eltéréssel jelennek meg a listán.
Ma kaptam egy válaszlevelet, mely szerint nem vagyok listatag, ezért a
szerkesztő jóváhagyása szükséges. Nem értem a dolgot, hiszen kb. 10 éve
listatag vagyok, és nem változott a címem.
Hol van a gubanc ?

Tóth Károly

---------------------

Szia!

Mivel a levél a listára érkezett és eléggé közérdekű, ezért a válaszomat is
ide küldöm, mert tanulságos.
Kb. fél éve ajánlottam fel a rendszergazdánknak (Kovács Bélának), hogy
megkönnyítendő az ő munkáját segítek neki abban, hogy a listára küldött, de
valamiért nem kézbesített levelek esetében, mint segéd adminisztrátor
meghozom a szükséges döntéseket (ha ketten csináljuk ezt, kevesebbet kell
várni a fennakadt leveleknek). Naponta 10-20 ilyen levél érkezik a listára,
s ennek 90%-a nyilvánvaló spam. Ezek végignézésétől és kitörlésétől kíméli
meg a listatagokat az a szabály, hogy a listára csak a tagok írhatnak.
Cserébe viszont a levél akkor is fennakad a szoftveren és a rendszergazda
beavatkozására vár, ha az üzenetet küldő ugyan listatag, de nem arról a
címéről ír,a mivel előfizetett. Az elmúlt fél év tapasztalata az számomra,
hogy mindig ugyannak a 4-5 embernek a levelei akadnak el. Kb. 20 éve tanítok
számítógépes ismereteket (is), ez alapján levontam azt a következtetést:
soha nem a gép a hibás (vagy legalábbis az esetek 99%-ában a felhasználó az
ok s nem a hardver).

Tóth Karesz kortársam és tájfutó barátom pl. a toth.karoly1 at chello.hu címről
fizetett elő valamikor a listára és most (és korábban többször is) a
toth.karoly1 at upcmail.hu címről küld levelet a listára. Ha valaki
szolgáltatót vált, vagy a szolgáltatója nevet vált, akkor erre is gondolnia
kell: a listát kezelő szoftver magától soha nem lesz annyira intelligens,
hogy ezeket a helyzeteket automatikusan kezelje. Amíg a chello címre érkező
leveleit a szolgáltató automatikusan továbbítja az upc-s címre, addig nem
tűnik fel neki a hiba, mert megkapja a levelet, de a küldésnél már gond van.
A másik leggyakoribb hiba, hogy valaki túl nagy csatolt állományt küld a
listára.
A harmadik gyakori hiba, hogy valaki túl sok címre küldi el ugyanazt az
üzenetet, köztük a listáéra, ezt a szoftver spam gyanús küldeménynek
nyilvánítja és ismét csak az adminisztrátor beavatkozására vár.

S bizony előfordul egy-egy külföldi út, komolyabb betegség miatt, hogy
egyikük sincs igazán internet közelben és nem tudjuk meghozni a döntéseket a
fennakadt levelekkel kapcsolatban.
Természetesen egy ingyenes szolgáltatásnál is lehetnek elvárásai a
felhasználónak, mi ezeknek az elvárásoknak 1995 óta próbálunk megfelelni.

A saját dolgotokat, de a miénket is megkönnyítitek ha alaposan
megismerkedtek a lista működésével (nagyon jól konfigurálható, pl. több
címet is meg lehet adni stb.) vagy elolvassátok a lista hibaüzenetét: