[Tajfutas] Kategória összevonás

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2011. Már. 11., P, 23:54:45 CET

Mindenkit más motivál. Engem elsősorban a változatos helyszínek, jó és nem túl rövid pályák, igényes, jól összefogott és szervezett rendezés, amin látszik a rendezők lelkesedése, és nem csak az, hogy dobjunk ki 25 pontot, kötögessük össze, aztán hadd fussanak. A büfé megléte emeli a verseny színvonalát, kis versenyek kivételével szerintem elvárás, bár én nem nagyon veszem igénybe. (Már a sör, üdítő és zsíroskenyér is elég lehet.) Egyáltalán nem érdekel a rangsorpont, de természetesen tiszteletben tartom azok igényeit és véleményét, akiknek ez fontos. Nem nevezek színkódos és chilis bab kategóriába, illetve versenyre. Legyenek kiírva a kategóriák rendesen, gyerekeknél is és szenioroknál is, viszont semmi kifogásom nincs az ellen, ha olyan kategória összevonás van, hogy egy kategóriában minimum 10 fő legyen, hiszen 2-ból 2-nak lenni nem dicsőség, sőt, néha kellemetlenül érzem magam , és az esetleg jelenlevő szponzor, polgármester, stb. sem érti, hogy miért csak ketten állnak a dobogón. Persze az eredményhirdetést illik megtisztelni a részvételünkkel, akkor is, ha nem vagyunk dobogósok. Díjazás: a kommersz éremnek max. a gyerekeknél van értelme, ha egyedi, akkor persze az más. Kommersz éremmel, tele van a padlás, bár ritkán kerülök dobogóra. Az éremnek akkor van értelme, ha minimum rajta van a verseny neve, kategória. ( Legalább papírral a hátulján.) Több olyan érem van itthon, amiről nem derül ki, hogy honnan is van. Az ilyennek szerintem nem nagyon van értéke. Akkor már az oklevél többet ér, azt legalább oda tudom tenni a térkép mellé. Bár kaptunk már olyan oklevelet is, aminek a címoldalán a verseny és helyezés mellett rajta volt az egyik előző verseny eredménye is, tehát nem kiadott eredmény cédulaként is funkcionált  már. Nagyon igénytelen volt, de szerencsére a verseny nem volt rossz. A díjazás legyen közelítően arányban a nevezési díjjal. Tavaly volt olyan verseny, ahol 1800 Ft nevezési díj esetén a 3. helyezett is kupát kapott (nyilván volt támogató), de volt olyan is, ahol szintén 1800 Ft nevezési díjjal az első egy üveg bort, a 2. kézfogást kapott. Nincs ezzel különösebb baj, de akkor kérjenek csak pl. 1500 Ft-ot.
Szerintem az nem baj, ha sok verseny van . Sokan vannak, akik minden hét végén szeretnének különböző helyeken futni.
Hogy miért vagyunk kevesen ? Szerintem elsősorban azért, mert mindenki a megélhetésért küzd, és sajnos nagyon kevés olyan ember van , aki pénzért, vagy sportágszeretetből ráér gyerekekkel foglalkozni. Tehát nincsenek edzők . Sajnos nem nagyon tudok az országban még 10 szakosztályt sem megnevezni, ahol utánpótlás nevelés folyik. Viszont van rá példa, hogy olyanok foglalkoznak gyerekekkel, akik hosszú távon alkalmatlanok rá. Ez az eredményekből, mentalitásból, és abból, hogy hány tanítvány marad meg az évek során, elég jól látszik.

Tóth Karesz