[Tajfutas] Angliai viszonyok

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2011. Már. 14., H, 00:13:30 CET

Sziasztok!

Sajnos  nem tudtam eldonteni, hogy az alabbi megjegyzeseivel mit akar
bizonyitani Kalman. Hogy pontositsunk: ha Kalman ma nezte meg a British
Orienteering Federation versenynaptarat akkor kizarolag csak a matol  marcius
31-ig levo versenyeket tudta megnezni.  Ezek szama 83.  Ebbol  ketto A, negy B
szintu, 20 C szintu, a tobbi D szintu.  Persze ehhez  erteni is kellene azt,
hogy mit jelent egy A vagy B szint, amiknek semmi  de semmi kozuk nincs ahhoz
amit Magyarorszagon neveznenk A, B, C vagy D  kategoriaknak. Az A-k kizarolag a
bajnoksagokat es a nemzetkozi nagy  versenyeket es egy par tobb napos nagy
versenyt jelentenek. A B-k az  osszes korkategorias, kupa versenyt es egy par
sprint es egyeb nagy  versenyt.  A C az tobbnyire regionalis es szinkodos, de
meg mindig  minositest ado verseny es a D azok a helyi versenyek, a melyeknek
kriteriuma az, hogy ne kelljen egy oranal tobbet utazni egy region  belul. Tehat
18 nap alatt szerveznek 83 versenyt amibol kevesebb, mint  10% a nagyon kiemelt
verseny, de a C-vel egyutt mar kb. egyharmada az  osszes versenynek az A+B+C.
De meg ha nem is lennenek, en eppen annak  vagyok a hive, hogy csak keves nagy
presztizs verseny legyen es a  versenyek zomen a szukos erroforrasokat (ugy
emberit, mint anyagit) a  terkep es a palyak kitunosegere forditsuk, minden mas
flanc nem kell.   Eredmenyhirdetest, dijakat es ermeket beleertve. Egy szinkodos
versenyen  van 7 palya a kezdok es kisgyerekek 1 km-etol a 10-12km-es felnott
ferfi palyaig. Hat nem valami ilyesmit javasolt az elmult hetekben  sok-sok
levlista iro?

Ami a palyazatokat illeti, nem azt mondtam,  hogy nincsenek, hanem azt, hogy
amikor megnyerik azt mindig pluszra  koltik, mint uj dugokak es dobozok vagy
edzo tanfolyamra  kuldik tagjaikat, hogy legyenek edzok vagy mas eszkozre, de
soha nem a  normalis klub versenyek finanszirozasara.  Nem szolva arrol, hogy
barmi  penzt is kapjanak, azzal 100%-ig elszamolnak.  Sot, minden A, B vagy C
szintu verseny egy par hettel a verseny utan publikussa teszi a  reszletes
elszamolast bevetel, kiadas oszlopokkal, hogy mindenki tudja  hova ment a penz.
Ami profit van, ha van, abbol ujabb terkepeket  finansziroznak rendszerint a
kovetkezo versenyekre.

Vegul meg azt  szeretnem mondani, hogy nehogy azt higyjetek, hogy szerintem
minden  csodalatos Angliaban es 100%-ban utanozando.  Errol szo sincs, de ha
vitak folynak es a nep keresi a megoldast, talan erdemes odafigyelni mas
orszagok tapasztalataira.  Azok akik tudjak, hogy hogy mennek a dolgok a
cseheknel vagy mas kozeli orszagban irjak meg, hatha tudunk tanulni  belole.  Es
azokra talan megsem lehet rafogni, hogy "Konnyu nekik,  joleti allamban
elnek!!"

Julia