[Tajfutas] Kategória összevonás

Jenővári Gabriella jenovarig at gmail.com
2011. Már. 10., Cs, 22:43:05 CET

Sziasztok,

bár csak egyedi véleményt írhatok, nem vagyok a csendes többség...

de nagyon sokfélék vagyunk, egyikünk szeretne rangsorpontot, a másik nem,
egyikünk szeretne érmet mindig, a másik nem...

Igaza van Attilának, hogy ha ez versenysport, akkor miért fussunk, ha nem a
rangsorpontért.
De miért kell minden héten azért futni? Miért nem elég pl. az egyéni OB-k,
meg mondjuk a kiemelt versenyek?
Hiszen ezeken jön össze a mezőny, itt tudjuk igazán megméretni magunkat.

A fiataloknál azért más a helyzet, mert az utánpótlás csoportokat nem tudják
elutaztatni a nagy versenyekre, vagy az OB-ra, meg esteleg nincsenek is
felkészülve még erre a kezdők, de nekik ott a Diákolimpia versenyszámai.

A sportágunkban két tendencia látható, a versenysport mellett a
szabadidősport is jelen van.
Vagyis sokan csak a tájfutás élvezetéért jönnek, nem az eredményekért.
Ha többen volnánk, meg lehetne csinálni, hogy egy versenyen lennének a
szokásos kategóriák mellett pl. színkódos pályák.
De ezt a kevés versenyzőt még tovább osztani nem célszerű.
Jónak tartanám, ha a néhány rangsorpontot adó verseny mellett a többi 2-300
fős verseny akár csak színkódos lenne.

Én akkor néztem nagyot, amikor a szerdai edzéseket minősítő versennyé
változtatták.
Sokszor nincsenek meg erre az objektív feltételek, és miért kellene még
akkor is kategóriákban futni?
Nekem megfelel a "leveli béka" vagy akármilyen megnevezés, és ahogy Juli
írta, el tudom helyezni az eredményem a vegyes mezőnyben is.
Számomra nincs értéke egy kis létszámú kategóriában a győzelemnek.
Inkább indulok lejjebb, és leszek valahányadik, márha elbírom a pálya
hosszát.
Sokkal bátrabban kellene összevonnunk a kategóriákat kis létszámoknál.
Egy extrém példa: a német ROB-on a kategóriák: 14, 18, 21A és B, 40 és 55. A
40-es (40-54) nők 60-an indulnak a selejtezőben, 30 jut tovább a döntőbe.

A díjazásról: a Hegyisport Kupán 45 kategóriát írtunk ki! Persze majd ebből
összevonunk, de akkor is marad vagy 38!
Irreális ennyi kategóriát megrendezni, és ennyi díjat kiadni!
Külföldön ma már csak a fiataloknak van eredményhirdetés, a szenioroknak
vagy nincs, vagy csak a nemzetközi versenyeken és OB-kon van. Németországban
általános az oklevél. A néhány rangsorpontot adó versenyen is csak oklevelet
adnak, vagy a szenioroknak azt sem.

Sárika