[Tajfutas] Kategória összevonás

Pap Attila papattila at petrolterv.hu
2011. Már. 9., Sze, 15:50:37 CET

Megint ismételném magam, nem a kategória összevonás ellen emeltem
szót...sőt...
Én magam a nagyobb, népesebb mezőny híve vagyok. Szerintem egy bizonyos
létszám alatt nem is nevezhető versenynek, mert nincs igazi versenyhelyzet.
Nem vonzanak a csekély értékű képletes díjak sem. (ha valaki ilyet szeretne,
megtalálja a helyét a kategóriák között)
Össze lehet (sőt...) szerintem adott esetben össze is kell vonni a
kategóriákat, csak azt ésszerűen tegyük, ne úgy, hogy ezzel a 35-ös
korcsoportot sújtja a rendszer.
Ha valaki 35-ösként felnőttben szeretne futni, akkor eleve oda nevez. (Ne
rakják át a rendezők oda maguktól, kategória összevonás címen )
Viszont ha 35-ösként a szenior ranglistára szeretne valaki felkerülni jelen
állás szerint kb. kétszer annyi versenyen kell elindulni, mint más
korosztálynak, mert a 35-öt 21-el vonják össze, nem 40-el.
Vagy csak jól kell megválogatni a versenyeket,és csak az igazán népes
mezőnyű versenyre nevezni, de ezzel, szerintem tovább csökken a versenyzői
létszám adott versenyre nézve.

Tudom, hogy nincs tökéletes megoldás, de az, ha nincs meg a min. 5 fő
pl.N35-ben (5 érvényes rajtengedéllyel rendelkező, magyar induló) és ezzel
lehetetlenné teszik rangsorpont futását más kategóriával szemben, akkor a
35-öt ne 21-el vonják össze, hanem 40-el. Jelenleg a 40-es kategória jóval
népesebb, mint a 35, tehát a 35-40 összevonás nem okozna gondot.
Ha valaki eleve felnőttben akar futni, akkor nevezzen oda.
Nem véletlenül írtam korábbi levelemben, hogy nézzétek meg a szenior
ranglistát. Sokkal nehezebb ( a fentiekből kiderül, hogy néha szinte
lehetetlen) 35-ben pontot futni, mint a többi korosztályban.

A kategória összevonás pedig nem feltétlenül kategória eltörlését és
átsorsolását jelenti (ezzel megmaradhat azon versenyzők kérése is, akik a
díjazásra hajtanak...) hanem azonos pálya futását különböző kategóriákban.
Miért ne futhatna azonos pályát 35-40 esetleg még 45-is, akár megtartva a
kategóriákat, ha a szabályzatunk megengedi az eredmények összevonását
minősítés szempontjából. Így mindenki tud pontot futni, mert a 2-3
korosztályból összejön elég mezőny.
Ha viszont a 35-öt összevonják (pályákat tekintve) a 21-el, akkor viszont
pontot nem lehet futni, mert nem ugyanarra a ranglistára számol.
Ennyi.
Szerintem ebben a kérdéskörben nincs több.
Ez csak egy rendezői gesztus, hogy az előre láthatóan csekély számú
kategóriát mihez csapja hozzá és nyomtat ki még plusz térképet. 21-ből vagy
40-ből. És így írja ki a versenykiírásban.

Üdv,

P.A.