[Tajfutas] Fwd: Közlemény

Román János romanjanos at tajfute.hu
2011. Jún. 10., P, 17:05:16 CEST

Sziasztok!

A következő levelet kaptam...

Üdv,
Román János

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: <info at wekerle.gov.hu>
Dátum: 2011. június 10. 15:34
Tárgy: Közlemény
Címzett: martin at snszoft.hu

*[image: WSA logó]*
*Közlemény*

Tisztelt Pályázóink!

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumhoz rendelt források egységes és
hatékony kezelése érdekében 2011. január 1-je óta a Nemzeti Civil
Alapprogram kezelését a Wekerle Sándor Alapkezelő végzi. Az átadás-átvétel
zökkenőmentesen lezajlott, a folyamatban lévő feladatokat az Alapkezelő
fennakadás nélkül vette át. Az NCA kollégiumainak pályázati kiírásai január
3-án, 10-én illetve 14-én jelentek meg. Az utolsó pályázati beadási határidő
március 10-én járt le. Az Alapkezelőhöz összesen 15.642 db pályázat
érkezett, amelyek formai ellenőrzése határidőben megtörtént. Az érvényes
pályázatokat az Alapkezelő a megfelelő időben továbbította az egyes
kollégiumokhoz, amelyek - szintén határidőre - elbírálták azokat.

Korábban többször is vizsgálták az NCA kollégiumainak döntéseit. Az
ellenőrzések során többek között fény derült arra, hogy a rendelkezésre álló
összegek elosztásánál feltűnő aránytalanság volt tapasztalható. Azok a civil
szervezetek, amelyeknek vezetői részt vettek a döntéshozatalban,
aránytalanul magasabb összegű támogatáshoz jutottak, mint a többi civil
szervezet. Ez a gyakorlat joggal váltotta ki az egész civil társadalom
felháborodását. A Wekerle Sándor Alapkezelőnek kötelessége, hogy a
rendelkezésre álló forrásokat átláthatóan és hatékonyan ossza el, ezért
áttekintette a kollégiumok döntéseit, és sajnálatos módon a korábbi évekhez
hasonló aránytalanságokat tapasztalt. Az Alapkezelő felhívta a Közigazgatási
és Igazságügyi Minisztérium figyelmét a helyzetre, felvetve a kollégiumi
döntések felülvizsgálatának lehetőségét. Tette ezt annak érdekében, hogy a
rendelkezésre álló összegekből minden civil szervezet megfelelő arányban
részesüljön. A felülvizsgálat a döntési folyamat meghosszabbodását
eredményezte, de bízunk abban, hogy a jövőben mindenki átérzi az arányos és
igazságos forráselosztás fontosságát, és nem lesz szükség hasonló lépésekre.

A pályázatok jelenlegi státusza a következő:

-             Az NCA-ORSZ, az NCA-DP-A, az NCA-DP-B, az NCA-CIV-A, az
NCA-CIV-B, az NCA-NYD, az NCA-KM, és az NCA-NK pályázatokról szóló döntések
engedélyező okiratai 2011. 06. 10-én bekerültek a Közigazgatási és
Igazságügyi Minisztériumba.

-             Az NCA-DD és az NCA-ÉA pályázatok esetében az új döntések az
érintettek vonatkozásában 2011. 06. 9-én megszülettek, az engedélyező
okiratok elkészítése folyamatban van.

-             Az NCA-ÉM, az NCA-KD, és az NCA-DA érintett pályázatairól
2011. 06. 15-én várható új döntés.

-             Az NCA-CIV-C és az NCA-CIV-D pályázatokról a CIV Kollégium
2011. 06. 15-én dönt.

-             Az NCA-ÉM pályázatairól az ÉM Kollégium döntése a 2011. 06
15-i döntést követően várható.

A Wekerle Sándor Alapkezelő a meghosszabbodott kollégiumi döntési szakaszt
követően igyekszik meggyorsítani a szerződéskötési folyamatot, hogy ezzel is
elősegítse a további határidők betartását.

2011. június 10.

--
Üdv,
RJ