[Tajfutas] hiányzó pont

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Júl. 12., K, 18:15:22 CEST

Szia!

Ezzel a vasárnapi pontelhelyezéssel kapcsolatban kicsit ambivalensebbek az
érzéseim. Kimentem én is megnézni a reklamált pontot, hogy saját szememmel
lássam mi volt a helyzet.  Egyetértek vele, hogy nem volt a legszerencsésebb
a pontelhelyezés, de azért máskor is akadnak nehezebben észrevehető pontok
versenyeken. Talán valóban szerencsésebb lett volna, ha eleve kerítéssarok a
pont szimbólja, ha gondolunk rá előre, hogy nem merjük állványra kihelyezni
a pontot és így csak oda rakható ki legközelebb a pont. Az sem ártott volna
valószínűleg, ha a pont felvezetője a bóját a növényzeten kívülre függeszti
fel, így a versenyzőnek már csak az SI doboz megtalálása az extra feladat és
nem a bója megtalálása. A lelógó vadszőlő indákat is le lehetett volna
letépni a bója előtti részről, de alighanem a felvezető sem gondolt arra,
hogy a patak kanyartól, ha egy-két méterre kirakja a pontot, akkor annak a
megfogása gondot fog okozni, hiszen máskor is vannak bokor mögé, vagy akár
bokros gödörbe berakott pontok. Akik továbbfutottak azoknál talán benne
lehetett sajnos az a tudat is, hogy előtte nap volt pont ami nem került
kirakásra.

Az átmenet idejének kivétele sajnos nem kezeli ilyen esetben tökéletesen a
problémát. Lehet, hogy valaki tovább futott, de azzal a tudattal, hogy ő
esetleg már ki is esett a versenyből, lehetnek, akik hosszabban keresték,
végül nem vették észre, vagy hosszabban keresték, de megtalálták, aztán
pedig már azzal a tudattal mentek tovább, hogy nekik úgyis elszállt a
verseny emiatt, és nem küzdöttek úgy. Én az ilyen esetekben a legegyszerűbb
és talán még mindig leginkább a verseny eredményét leginkább reprezentálónak
azt tartom, ha marad a pályán elért eredmény, beleszámítva így azt is, ki,
hogyan dolgoz fel egy ilyen szituációt.

Teljesen egyetértek Veled az éjszakai versenyzést illetően. Bennem már
régebben megfogalmazódott ez a kérdés, én az éjszakai OB-t májusról szinte
biztosan áttenném nyárra. Az egyetlen hiba azzal, hogy nyáron csak éjszakai
versenyek legyenek, hogy sokan vannak, akik nem szeretik, nem vállalják az
éjszakai versenyzést (sokkal többen, mint ahányan igen), pedig erre valóban
a nyári időszak lenne az egyik legalkalmasabb. A korábbi években ezzel
együtt mindig rendeztünk a Chio-n éjszakai versenyszámot, ami szerintem elég
jól sikerült minden évben, ha nagy létszám nem is volt rajtuk. Idén csak a
sörváltó nyúlt az éjszakába. A hőségben nekem is ez jutott eszembe, hogy
legközelebb mindenképpen jó lenne egy éjszakai futam is, de azért azt nem
hiszem, hogy ezen lesz 238 induló, mint most Tihanyban.

Üdv. Viktor

  _____