[Tajfutas] Így nem lesz előrehaladás!

Gerely Ferenc gerely at t-online.hu
2011. Jan. 28., P, 12:38:29 CET

Egy kis történelem. Én 1964 óta vagyok a sísportban. A Trianont követő
lelkesedés erőben tartotta a síéletet, és ezen a Bécsi döntés miatti
lehetőségek (Erdély egy része, Borsafüred stb.) még javítottak is (téli
olimpiát terveztek az akkoriak szervezni). Komoly síélet folyt
Magyarországon. Ami lényeges, több hó volt mint manapság. Ez az állapot
a 80-as évek elejéig tartott. Akkor épült a Galyatetői sícentrum
(erdészek támogatásával és az erdészeti közjőléti pénzekből), néhány
komoly versenyt is rendeztek (pl. ifi VB, Erdészeti EB 560 résztvevővel
stb.). A sífutók, biathlonosok  még a középmezőnyben voltak, egy-két jó
eredmény is kicsúszott (pl. Panyik J. elsőnek váltott az olimpián
biathlonban, Kovács Zsolt világkupafutam győzelme stb.). Aztán
megérkezett a leszállóág, ennek emberi oldalát nem taglalom, viszont
rendszeresen hiányzott a hó, valamint a rendelkezésre álló  feltételek
közötti hatalmas szakadék. Egy-két évig még ment a sífutók szekere, de
minek a sok szárazedzés, amikor nem lehet télen kamatoztatni. A gödörre
nagyon jellemző a sícentrum állapota. A sífutást meg gyakorlatilag egy
ember igyekszik életbe tartani, ő rendezi a hétvégi versenyeket
(feltételezem, hogy többnyire saját pénzből).

Ez van

Feró