[Tajfutas] Így nem lesz előrehaladás!

dani at shivling.hu dani at shivling.hu
2011. Jan. 28., P, 10:53:41 CET

Abban részben egyetértek, hogy a magyar sífutás sokkal rosszabb
helyzetben van. Azért csak részben, mert anyagi lehetőségeik
túlmutatnak a tájfutásén (végül is olimpiai szám, szokott is lenni 2-3
magyar induló), de a sportág egészének szervezettsége kritikán aluli.

Galyatetőn a 3 hónap biztos hogy illúzió, és ez nem csak a havon
múlik. Az még ha lenne is, pálya nincs, a régi nyomokat hagyták
benőni, a létesítmények már lassan lakhatatlanok, van egy olyan
ratrak, ami minden páros évben egyszer el is indul, de akkor is
minimum fél méter hó kell alá, valamint olyan széles út, ami az
egykori pályarendszer töredékén van csak meg.

Jelenleg talán a 100 főt sem éri el az igazolt sífutók létszáma és
egyesületek, utánpótlás-műhelyek, illetve leginkább hazai központ,
sportolási lehetőség hiányában kilátástalan, hogy ez ne csökkenjen
tovább. Az 5-600 fő irreális.

Mindezt csak azért mondom el, hogy lássátok egy villanásra a negatív
példát. A magyar tájfutásban sem minden móka és kacagás, de nagyon
messze van tőlünk a gödör alja.

"Sífutásra jó lesz hétvégén a hó Galyatetőn, sítájfutásra nem?!"

Igen, pontosan ez a helyzet. 13 cm hó van elvileg, ebből valahogy
talán ki lehet gazdálkodni egy 1,5 km-es kört (amit majd 2-nek fognak
mondani) és azon lemegy egy "szerdai színvonalú" kis sífutóverseny, de
ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sokkal terepigényesebb
sítájfutás is megoldható lenne. Egyébként sem lehet minden verseny
Galyatetőn.

Dani

Idézet (Zentai József <zentai at aktivi.hu>):