[Tajfutas] Szabályzatok 2011

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 13:36:59 CET

Sziasztok!
Én úgy gondolom, hogy a szakági OB pontok csak akkor számítsanak be, ha
komoly verseny eredményei.

Ez a tájbringában úgy tudom megvan, annak idején az első, 1997-es
bajnokságra úgy bólintott rá az akkori elnökség, hogy annak előfeltétele a
megelőző (és rendszeres) versenyek kielégítő színvonala, és az OB-n egy
bizonyos létszám. Szerintem a tájbringában azóta csak jobb lett a helyzet.

Úgy érzem, hogy pl. a sítájfutásban  ez most nincs meg. Tavalyelőtt (vagy
mikor) én is begyűjtöttem egy felnőtt OB 3. helyet, de nevetségesnek
tartanám, ha az bárhova beszámítana. *(Aki meg ismer, az még inkább, mert a
síelőkhöz képest tulajdonképpen nem is tudok síelni, csak szoktam, és
szeretek.)*
Ha lesz rendes sítájfutó bajnokság rendes mezőnnyel, *(esetleg idehaza és
nem külföldön??),* akkor persze, számítson be az is.
Idén ez valahogy elég nehezen indul, már volt két Bp. bajnokság, és talán
lesz még három, de OB-nak még híre-hamva sincs.

A Trail-O-val kapcsolatban nem vagyok képben, de ha az OB címek sok
versenyző öldöklő küzdelmében születnek, akkor ez is bekerülhetne. Persze az
én kis agyamban valamiért olyan berögződés alakult ki, ami szerint inkább
csak a para (?) kategóriában elért címet számítanám be, a foot-ban (??)
elértet nem. Lehet, hogy előítéletem csak abból adódik, hogy még sosem
műveltem ilyet.

Végül egy talán eretnek, de lehetséges gondolat a Trail-O
felvirágoztatására:
Mi lenne, ha a VB-t nem a normál tájfutó VB-hez próbálnák illeszteni, hanem
a veterán VB-hez? Lehet, hogy a foot (??) kategóriában sokkal-sokkal több
induló lenne?
Mint ahogy egyik nagyra becsült tájfutó társunk mondta egyszer egy gyengus
szenior pálya után: az évek előrehaladtával a szeniorok nem felül, hanem
alul gyöngülnek .

Kovács Péter
BBB