[Tajfutas] Tévnyomat Tóthegyi Gyűr-tető + más

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Jan. 10., H, 23:18:13 CET

Sziasztok!

Én azon lepődtem meg, hogy más térképeken miért Győr-hegy név volt nyomtatva
ugyanazon terület megnevezésére, ami a tájfutó térképen Gyűr-tető. A
különböző típusú térképek készítői miért nem tudnak megegyezni a földrajzi
nevek írásában?

Legédesebb példa talán az lehet, hogy a Csákvár közelében lévő híres barlang
nevét illetően a Baracházi, Barácházi, Báracházi, Bárácházi variációk közül
legalább háromféle írásmóddal találkoztam már térképre nyomtatva. Van-e
köztetek olyan Vértes szakértő, aki meg tudja mondani, hogy a felsorolt 4
verzió közül melyik a helyes?

Kicsit más tészta a soproni Lőverek, amit sokáig Lövéreknek írtak, viszont
az összes soproni gyerek (és felnőtt is), néhány különc kivételével akkor is
mindig Lővereknek mondta, amikor a Lövérek név volt a hivatalos.

Üdv:
Gerzson