[Tajfutas] Mecsek 4

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2011. Jan. 10., H, 18:31:26 CET

Az 1974-es Mecsek kupát valóban egy "Abaliget-nyugat" feliratú
fekete-fehér fotótérképen rendezték, amely kicsit nagyobb területet
fedett le, mint amit Kelemen Janó fekete-sárgában ugyanitt bemellékelt.
A térkép jól olvasható volt - eltekintve a sárgával beszínezett nyílt
tereprésztől, ami a fotón szürkén maszatos lett. Itt viszont nem voltak
pontok. A pályát mindenki magának rajzolta be, én speciel kék
golyóstollal, mert még "keleti" filctollam sem volt. Nem is mázolódott el.
Ez és még több más környékbeli térkép létrejötte (pl. Büdöskút, Komló,
stb.) Navratil Gézának és Jilly Csabának köszönhető, akik a már létező,
de szigorúan titkos 10 ezres térképekről a jóminőségű szintvonalrajzot
lekoppintották.
Ezért még ekkoriban is megüthette az ember a bokáját (ld. a Kozák féle
történetet)

Két ilyen Pécs környéki térképrajzot jó magam is megkaptam és az adandó
alkalommal nyomtatásra előkészítettem. Mivel éppen csak kétszínű
térképet kellett rajzolnom és nyomtatnom, így az Abaliget feliratút is
kétszínűre rajzolva készítettem el, nem vitatva, sőt elismerve a küldött
anyagot készítő(k), így Göbölös István barátom érdemeit. A Büdöskutat
teljes egészében én rajzoltam meg, de az csak egyszínű volt.
Ezeket a térkép-partizánkodásokat az MTFSz 1972. január elsejétől
szigorúan tiltotta, de 1974. nyarától, amikor a szemellenzős hisztéria
kitört, úgy éreztem tehetek még valamit a térképhelyzet javítására. Ha
négyszínű térképre nincs több lehetőség, legalább legyenek fekete-fehérek...
Bx