[Tajfutas] Mecsek 4

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2011. Jan. 9., V, 22:13:24 CET

Emlékeim szerint a Mecsek 4 térkép csak egyike volt az MNTI-ben selejtre
gyártott tájfutó térképeknek. Az 1972. évi Országos Éjszaki Bajnokságra
készített lapot sikerült ugyanis tükörbe nyomtatni. Amikor a dolgot
valakik (a rendezők?) észlelték, az Intézetben dolgozó és
lelkiismeretességéről közismert Térképbizottság vezetőnk, Hrenkó Pál
őrgy., azonnal intézkedni kezdett, de hamarjában csak egy szürkenyomatos
térképet tudott produkálni amit a május 21-i Mecsek kupa résztvevőinek
torkán le lehetett még nyomni. Az egy hónappal későbbi bajnokságig
azonban már ő sem tudott beszuszakolni egy újabb színes nyomást a
katonás tervszerűséggel dolgozó apparátusba. Ezért minden addigi
szentségesen kanonizált eljárást félredobva maszekba kellett kinyomtatni
az ÉOB-hoz szükséges térkép mennyiséget. Burány Gyula (alias Lómáj)
szabadúszó sporttársunk valami dugi nyomdában ügyeskedve kísérletezte ki
a dolgot, és az utolsó pillanatban a versenyre leszállította a
megszokottnál alig rosszabb minőségű térképeket. A tévnyomatok
megszállott gyűjtőit a versenyen azzal vadította Lómáj, hogy vagy
tucatnyi, rikító színvariációjú Mecsek 4 térképet legyezővé összefogva
lengetett az orrunk előtt, mint torreádor a vörös posztót.

Aztán az Intézet is kinyomtatta a Mecsek 4-et, immár használható
formában, eleget téve ezzel a Magyar Néphadsereg és az MTFSz közötti
megállapodás az évi tervelőirányzatának. Ez a szállítmány viszont már
csak a következő évi Mecsek kupa résztvevőit örvendeztethette meg.

BGy