[Tajfutas] nosztalgia (a múlt évszázad legnagyobb hazai versenye volt!)

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2011. Jan. 3., H, 07:43:44 CET

Sziasztok

Megegyszer nagyon koszonom a sok-sok nosztalgiazast mindenkinek.  Olyanoknak,
mint nekem, aki kevesebb, mint 20 eve versenyez itthon, ez aranyat er. :-)

Ugyanakkor, nem tudom nem haragusztok-e meg ram, de szeretnek egy megjegyzest
tenni a magyar tajfutasrol es a magyar tajfutokrol, ami azert tunt fel nekem,
mert en kulfoldon kezdtem.  Idezet a Toth Karcsitol:

"Azt hiszem azóta is itt van az egyik probléma a versenyzésünkkel,  gyakorolni
kell az akadályokon való gyors áthaladást, mert ebben gyengék  vagyunk. (Horhos,
mocsár, bozót, gallyazás, köves terület, ....)"

Ez szerintem meg ma is igy van, ami eleg meglepo, de szerintem az igazi oka az a
fejekben, nem a sziv, tudo es izmokban van. Jo, meg az elit is lehetne fittebb,
ebben a szferaban mindig van fejlodesre lehetoseg.  Ugyanakkor, ahhoz, hogy
valaki gyorsan atkuzdje magat egy akadalynak felfogott terepreszen ahhoz egy
bizonyos hozzaallas kell. Ahhoz eloszor is elvezni kell a futast es a kihivasnak
is orulni kell.  En olyan sok embertol hallottam olyan hozzaallast, hogy:
" en csak szintes erdoben szeretek futni, az az igaz tajfutas!"
"sok randa mocsar van azon a terepen, oda nem megyek!"
"homokon nem futunk, azt utalom!"
"a gallyazast mindig kikerulom, megha ketszer olyan hosszu is!" stb., stb.

Ehhez mar csak hozzajon az az inszularis, utazas ellenes hozzaallas ami szinten
megvan sokakban.  Valahogy ez a valtozatossag elleni erzes, a megszokott
szeretete, a kihivasoknak mint kenyelmetlensegnek a kezelese, szerintem akkor is
hozzajarult es most is hozzajarul ahhoz, hogy a Thon (es manapsag a Merz vagy
Georgiou) mar a masik oldalon uget, mire mi meg csak azon torjuk a fejunket,
hogy hogyan kellene ezen atkelni.

Meg mielott agyonuttok, tudom, hogy a sok utazashoz penz kell, es egy olyan
orszagban ahol nincs nagy valtozatossag a terepek kozott, a versenyzok
hatranyban vannak olyan nepekkel szemben, ahol van mindenfele.  De szerintem meg
azt a keves valtozatossagot se hasznaljuk ki kelloen, amit megvan itthon.

Uj jelszo 2011-re: minel mocsarasabb, gallyazottabb, kovesebb, horhosos vagy
homok dunes annal jobban szeretjuk!!!

Julia
xxx (ezek puszik mindenkinek!!)