[Tajfutas] név

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Feb. 5., Szo, 20:56:37 CET

A tájékozódási futás azért jobb szerintem, mint a tájfutás, mert kevésbé
hallható félre. Nem egyszer tapasztaltam, hogy kérdezték a sportágat, amit
művelek. Válaszoltam, hogy tájfutás, amit aztán nem egyszer távfutásra
torzítva hallottam vissza. Még sportorvosnál is előfordult, hogy ezt a
torzszülött szót írta be, aminek így, előtag nélkül nincs is értelme. Mert
van ugye, rövid-, közép- és hosszútávfutás, de önmagában távfutás mint
olyan, tudtommal nem létezik. Na ezért szavazok én inkább a kicsit hosszabb
tájékozódási futás kifejezésre a tájfutás helyett. A rövidítés nem mindig
indokolt, szerintem ebben az esetben sem.

Üdv: Gerzson