[Tajfutas] FW: Fw: Megyeváltás

Cenner Tibor cenner at cenner.hu
2011. Feb. 4., P, 14:32:54 CET

From: Cenner Tibor [mailto:cenner at cenner.hu]
Sent: Friday, February 04, 2011 2:31 PM
To: 'Bánki Zoltán'
Subject: RE: [Tajfutas] Fw: Megyeváltás

Ha én mint címzett úgy döntök, hogy a nekem küldött levelet nyilvánosságra
hozom, akkor a levéltitkot azért nem sértem meg, mert a titok gazdája amúgy
is én vagyok, tehát a bűncselekmény nem valósul meg.

A nyilvánosságra hozatallal esetleg személyiségi jogi sérelem érheti a levél
íróját, ha ő a levelet nem a nyilvánosságra hozatal szándékával küldte, ez
viszont a polgári jog (Ptk.) hatálya alá tartozó történet.

Esetleg maga a levél is tartalmazhat olyat, ami személyiségi jogi sérelmet
jelent, ilyen esetben aztán majd eldöntheti a bölcs bíróság, hogy melyik fél
sértette meg jobban a másik személyiségi jogait.

Talán nem kéne megfeledkezni az alapproblémáról, inkább annak megoldásában
próbáljunk meg segíteni az érintetteknek, ahelyett, hogy sértő leveleket
küldözgetnek egyesek egymásnak, magánban vagy a listára.

Üdv,

Dr. Cenner Tibor

Cenner Ügyvédi Iroda

1062 Budapest, Székely Bertalan u. 11.