[Tajfutas] ODO Egy TÖRTÉNETTEL

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2011. Ápr. 18., H, 22:22:36 CEST

  Sziasztok!

Feri kérdései nagyon helytállóak.

Ide kapcsolhatóan nekem viszont lenne egy érdekes történetem, melyet akit érdekel, most megosztok veletek. Akit nem , kérem innen törölje!

Szóval Magyarországon van egy csoda középiskola, ahol az intézmény vezetője sportban nem, de képmutatásban országelső is lehetne.
(ezt, csak azért merem ilyen durván leírni, mert 16 évig voltam a város képviselő-testületének az egyik tagja, és legtöbbször idevágóan a művelődés,közoktatás sport területén dolgoztam)

A sulivezető(k), évi önkormányzat felé való beszámolójában mindig NO1-ként szerepelt az intézmény országos rangsorban (mi tudom én, mit számoltak itt bele) elfoglalt helyezése,  de a sportot legyen az bármely sportág képviseletében is, kizárólag csak HELYI LAKOS,TANULÓ-HELYI SPORTOLÓ viszonylatban ismerte el, ismertette el.!

Nekem minden év végén nagy harc volt becsempészni a helyi önkormányzati sportolói díjazásra, egy-egy itt tanult IDEGEN tájfutót, annak ellenére, hogy ezek a fiúk -lányok bizony szereztek ennek az intézménynek országos néhány  DIÁKOLIMPIA BAJNOKI CÍMET, érmes és előkelő helyezéseket.
(Személyes vitáink során mindig azzal érvelt, hogy a tájfutók nem az intézményt képviselték, hanem egyesületi színekben indultak a versenyen!  Egyik évben mutatott is vmiféle műv minisztérumi sportos -jelentést?!...   kigyűjtést)
Itt ennél az intézménynél, ha valamely tanuló pl. a megyei (mert innen aztán nem sűrűn jutottak tovább) tantárgyi versenyen tízen felüli helyezést ért el, azt azonnal a testület elé kellett hozni egy rendkívüli elismerésre.
 ..".Soha nem felejtem el, egy névadós megyei szintű versmondóversenyen a tök hozzá nem értők is (akkor én csak egy kiküldött sajtó tudósító voltam) látták, hallották és dupla vastapssal jutalmazták egy nem ebbe az intézménybe járó diák remek előadását. Mindenki elkönyvelte Ő nyert, aztán a díjátadáskor jött a meglepi.
Nem lehetett a legjobb, mindenki elsője, mert az nem az ő tanulójuk volt... Aztán csak érdekességként:- ma a két lány közül az akkori győztes azóta már totál elsüllyedt az életben, a másik meg időközben híres tv-s személyiség lett".

Végezetül: tavaly a tájfutó diákolimpiát is nyert egyik végzős diák a ballagási ünnepségen, amolyan tiltakozásként is, az iskolai sport terén elért eredményei teljes mellőzése miatt, nevének felolvasása után sem vette át a suli igazgatójától az intézményi tárgyjutalmat.
Nem volt egy sportszerű dolog, de ismerve a helyzetet, én igazat adok neki!
 ... egy kis igazgatói dadogás, elcsukló hang és ment minden tovább, mintha mi sem történt volna ............

Egy másik, ugyancsak itt történt hasonló esetről a Tájfutás idei II. lapszámában egy interjú végén  már lehetett olvasni. A III.lapszámban  pedig a fent említett tájfutónkról lehet majd egyet s mást megtudni!.

Popey