[Tajfutas] Üzleti tájfutás

Gera Tibor gera.tibor at freemail.hu
2010. Sze. 29., Sze, 18:54:32 CEST

Sziasztok!

Egy edző véleménye:
Ezt a dolgot túl lihegitek, szerintem az edzők 90%-a nem titkolja sem az útvonalválasztásokat, sem azt, hogy hogyan készülnek fel a versenyekre, tétversenyekre. Az alapozás sem titkos és a formábahozás sem.
A térképeket én is és minden edző, aki komolyan veszi a technikai felkészítést kielemzi a tanítványával a verseny után.
- Nálunk még mindig divat a többnapos versenyeken a térképek elvétele. A csehek már évek óta leszoktak erről, Ők bíznak a sportszerűségben. De, talán belátták, hogy a verseny után este az edző ki szeretné elemezni a térképet a versenyzővel.
Aki megteszi jobb lesz aki nem az vessen magára.
A térkép berajzolás ill. nem berajzolás oka, hogy a mai fiatalok már a sok egyéb elfoglaltság (tanulás, edzés, chetelés, iwiw, facebook, TV, sorozatok, stb.) mellett már nincs idejük + ban rajzolgatni.
Egy mai fiatalnak annyi kihívás van az életben, hogy örülünk, (mi edzők) ha edzenek rendesen.
De, nagyon igazatok van, hogy kellene. De, ezt kötelezővé nem lehet tenni, ez majd automatikusan ki fog alakulni.
Mert pl. a POCSB-n nagyon hasznos elemezni a pontkiosztásokat.

A mai rohanó világban nehéz mindennek megfelelni!!!

Köszi: Gera Tibi

Ironikus megjegyzésem ellenére sajnos tudom, hogy nálunk lustaságból,>
meg taktikázásból nem megy a dolog.>
Erre (szerintem) a bajnoki pont megvonásával való fenyegetés sem>
megoldás, >
mert ad abszurdum nem a valódi útvonalukat rajzolják be az érintettek.>
Ide szemléletváltás kellene, elsősorban az edzőknél, a>
véleményformálóknál.>

A Nők lapja 38. számában Kapás Boglárka kétszeres ifjúsági olimpiai>
bajnok elmondja,>
hogy Szingapurban a gyorsúszás döntő előtt a spanyol lány (az>
ellenfele) odajött hozzá >
átölelte és sok sikert kívánt neki.>
Nálunk inkább utasításban, kényszerítésben, szankcióban szokás>
gondolkodni.>
Boxi>

  Boxi,>

Két különbséget biztosan tudok:>

- nálunk egyszerüen nincs hova berajzolni>
- fiam amikor megkérdezte egyik sporttársát hogy rajzolja már be mert>
kiváncsi rá, hogy hol került hátrányba, azt a választ kapta, azért nem>
rajzolja be, mert az edzője szerint az hoy hogyan ment nem tartozik>
másra!>

Persze biztos akad más is. De biztosan nem az, hogy a cseheknél (az>
adókedvezményektől eltekintve) sokkal nagyobb üzlet lenne a tájfutás!>

  -->