[Tajfutas] ROB sprint döntő ?

Zentai Laszlo zetor at ludens.elte.hu
2010. Sze. 7., K, 22:55:17 CEST

Sziasztok!

Fanni átfutását nem láttam, de láttam Uhlir Timea (N21) befutását, aki simán
elfutott a gyűjtő mellett és ugyanabban a tempóban befutott a célba, pedig
előtte néhány méterrel valaki fogta a gyűjtőpontot. Voltak többen, akik
kiabáltak utána, de Timea nem figyelt rá. Sőt amikor XY utánament a célvonal
után szólni neki, hogy kihagyta a pontot, Timea már nem ment vissza.
Ez is jól mutatja, hogy a sprinten egyfajta módosult tudatállapotban van a
versenyző, ki kell zárnia a külvilágot, hogy a számára lényeges
információkra koncentrálhasson. A sprinten a nézők, a környezet is része a
versenynek, ez a következménye annak, hogy a tájfutók az erdőből bementek a
városba.
Másrészt a nézők, versenyzőtársak is nehezen kezelik ezt a helyzetet,
egyrészt tudják/tudjuk, hogy a versenyző nem vehet igénybe külső segítséget,
másrészt a helyzet annyira furcsa, hogy a szemtanúk akaratlanul is segíteni
szeretnének (akár hozzáértő a néző, akár valódi laikus).
Hasonló volt a norvégiai VB férfi váltószámában, amikor Thierry Gueorgiou
vezető pozícióban kihagyta a 17-es pontot, s ment tovább a 18-asra. Az
átfutó pont környékén tudta meg valahonnan, hogy kihagyta a pontot és
visszament. Akár egy versenytárstól, akár nézőtől, akár a szpíkertől
hallotta meg külső segítséget kapott. Másrészt a szpíker sem hallgathatta el
az információt, ettől volt igazán drámai a verseny.

Zetor