[Tajfutas] versenynaptár 2011

janos szabon jszabon at yahoo.co.uk
2010. Sze. 1., Sze, 14:30:05 CEST

Zoli!

Azt írod
<Mindezen túlmenően rangját veszti egy esemény, ha túl sok van     belőle.
Olimpián is sokan vannak, sokan nézik. Mégsem rendeznek     belőle minden
hétvégén egyet. <Bajnokságaink viszont lassan már itt     tartanak.
<Én szeretem a hagyományos formájában a tájfutást úgy ahogy van.     Nekem
minden újítás csak "buli" verzió, beleértve kicsit már a     sprintet is. :)

A vitában Te a konzervatív oldalt képviseled. Azonban néha újítani is kell; nem
a "buli" kedvéért, hanem hogy versenyben maradjon és ne haljon ki (öregedjen el)
idő előtt a tájfutás... A hozzászólók egy része a válogatottak és a bajnokságok,
másrészről a "jó buli" érdekében beszél természetesen, ami egyoldalú, és
szükségszerűen így ők (Te) a kisebbség.Lendíthetne a vitán, ha a tájékozódás
oktatásától a bajnokságokig  egységben vitatnánk a sportág érdekeit.

Figyelmetekbe ajánlom, hogy sok problémánk közös a 40 éve különvált többi
tájékozódási szövetséggel és szervezettel. Tavaly megkerestük őket, a legtöbbjük
szíves-örömest beszállt (vagy beszállt volna ha időben szólunk...) a
Tájékozódási Sportok Fővárosi Fesztiválja együttes rendezésébe.

Előny a kisebb-nagyobb kompromisszummal költségmentesen elérhető nagy létszám,
nagyobb a média figyelem, nő a pályázati lehetőség.

Az a véleményem, hogy a népszerűsítés szándéka vezérelv lehet a megyei
diákolimpiákig, akár háttérbe szorítva a sportági, konzervatívan vett
"szakmaiság"-ot.

Tehát gyerekversenyekkel népszerűsítsünk, bajnokságokkal bármi mást . ("DOL-tól
felfelé" működnie kell a Versenyszabályzatnak minden szinten, és minden
részérdekkel, vagy anyagi szemponttal szemben.) Régiókban, a térségi szinteken
kellene a népszerűsítést tervezni. Évente egyszer. Vagy kétszer is, ha
visszahoznánk az iskolák közötti- és körzeti bajnokságokat, hasonlóan fesztiváli
keretben.

Üdv.
Szabon János