[Tajfutas] K-szám

Kovács Gábor borea at is.hu
2010. Sze. 1., Sze, 14:03:43 CEST

Sziasztok!
Ami nem derül ki az előttem szólók írásából:

A K-szám 1983 óta éve létezik. Azóta "K", de hogy miért pont K, azt talán
már senki sem tudja.
Az első években hosszabb volt, pl. a '83-as Pes-kő térkép K-száma:
K-005-12-08-15. Tehát ez volt az ötödik, K-számos térkép. A 12-t és 08-at
nem tudom mi, a 15 a térkép árát jelentette akkor Ft-ban.
    Idővel a két középső szám elmaradt, csak a sorszám és az ár élt pár
évig. Később elmaradt az ár is.
A számítógépes térképrajzolás elterjedése után, amikor hirtelen "ezerféle"
kivágat keletkezett egy-egy térképből, akkor jelent meg a / jel, és utána
betűkkel az azonos terepről készült különböző kivágatok.

Hogy szükség van-e rá, arról nyilván lehet vitatkozni. Biztos, hogy teremt
egyféle rendszert, ami alapján könnyebb a nyilvántartás. Más országokban
(pl. Svédo., Cseho., Ausztria) is van hasonló rendszer.

Az érvényes szabályzatok szerint rangsoroló (reg. rangs. is) verseny csak
K-számmal rendelkező térképpel rendezhető.
De (sajnos) a minőséggel nincs összefüggésben a K-szám, mivel azt ugye előre
kell megkérni. Van olyan ország, ahol a számot utólag,
ellenőrzés/átvizsgálás után adják, az osztrákoknál pl. 'geprüfte
österreichische OL-Karte' ('ellenőrzött osztrák tf. térkép') emblémát adnak.

A szövetség költségvetésében a K-számokból befolyó pénz is jelentős, ha nem
is egy óriási összeg.

Kovács Gábor