[Tajfutas] Postás Kupa

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Okt. 1., P, 10:13:14 CEST

Igaza van nagylujinak, nekünk pl. most a két napos, két versenyes Váltó
Ligás hétvégére is előtte nap el kellett utaznunk az ország másik felébe
(azt hiszem mi voltunk a legmesszebbről ezúttal:-))

Én pl. hosszabb gondolkodás után a három napos lebonyolításra adtam a
voksomat. Igaz pont olyan megoldást nem találtam a lehetséges verziók
mögött, amire legszívesebben adtam volna a szavazatomat.

Az utóbbi időben ilyen lebonyolításban szervezett versenyek (leginkább az
Országos Diákolimpiákon) a tapasztalatom, hogy versenyzői és rendezői
oldalról is nagyon sűrűek ezek a hétvégék, ahol sprint és váltó van egy
napon. Versenyzői oldalról kicsit túlságosan fárasztónak is érzem, plusz
nyilván nincs lehetőség normális hosszúságú váltóverseny lebonyolítására,
mert nem fér bele az időbe. Nem akarok különösebben hazabeszélni, de
szerintem a problémáival együtt hangulatában még mindig a 2006-os általunk
rendezett Diákolimpia vezeti a mezőnyt. Ott volt először sprint prológ, amit
pénteken délután rendeztünk, így mindenki odaérhetett rá az ország másik
feléből is. Másnap normáltáv volt délelőtt, ami után délután lehetett
ismerkedni a környékkel, meg lehetett nézni pl. a herendi porcelán
manufaktúrát stb. (ilyesmire a mostani két napos program mellett se idő, se
energia), este pedig volt egy úgy érzem nagyon jó hangulatú közös tábortűz,
iskolás zenekarok koncertjeivel stb., vasárnap pedig egy izgalmas
váltóverseny, aminek viszonylag hamar vége van, így időben hazaér mindenki.
Ez a fajta lebonyolítási mód ráadásul mindenkinek ugyanannyi
szállásköltséggel jár, ami ráadásul ma már főleg tornaterem esetében a
legkisebb költséget jelenti egy versenyen (az utazási költséghez és a
nevezési díjhoz képest).

Természetesen lehetnének olyan hétvégék is, amikor egy nap két versenyszámra
(sprint + sprint váltó) kerül sor, de nem biztos, hogy ez a legjobb
lebonyolítási forma, ha mást is akarunk ott csinálni, ahova elutazunk adott
esetben akár 400 kilométer, és nem csak versenyezni. Most is jó volt a
nyírségi versenyen, hogy szombaton jutott pl. idő áztatni magunkat a
fürdőben, ha két versenyszám lett volna szombaton, akkor ez garantáltan nem
fért volna bele.

üdv. Viktor

  _____