[Tajfutas] szabályzatok, szokások, diákolimpia

Molnár Attila amolnar at btfsz.hu
2010. Május. 12., Sze, 01:00:11 CEST

Kedves Gábor!

Gyorsan 1-2 gondolat amíg a printer dolgozik így fél egy magasságában a váltó pályákkal ... (1 pálya 5,4MB és a rajtszámok miatt egyesével készül)

Rendezéstechnikailag kivitelezhetetlen, hogy pályaadatokat adj meg egy értesítőben. Ez nem egy utcai futóverseny, ahol csak beszedi az ember a nevezési díjat és kiad egy rajtszámot. De jó is volna!
Miért? Az értesítő kiadásakor sokszor még a jogerős engedély határozata sincs a kezedben, a terepen pedig bőszen dolgoznak a favágók és a térképjavítók. De van aki azt se tudja, hogy hol fogja megrendezni ... Jó esetben a verseny előtt 3-5 héttel steckelsz (a DO-t március 21 körül csináltuk). 2-4 héttel előtte tudsz adni anyagot a birkának ellenőrzésre. És egy héttel pedig még térképen az apró javításokat korrigálod jó esetben (rosszban nem foglalkozol a hibákkal) - én pl. még pénteken du. leautóztam Szuhára és bele javítottam a terepbe itt-ott. Ma meg már a nyomda dolgozott a térképpel (vagy legalábbis remélem!).
Persze ha van pénzed időben térképjavítót megfizetni (bár annyira be vannak táblázva, hogy hiába van pénzed rá, időben le kell kötni a kapacitást), vagy nem volt hosszú a tél, akkor lehet hozni rajta pár hetet. De mivel társadalmi munkában csinálja az emberek nagy része, ezért úgyis elcsúszol valahol időben ...
Egy valamit lehet tenni, előzetes adatokat adsz meg. De tapasztalatból tudom, hogy úgy se lehet minden kategóriában betartani.
De megsúgom: ha arra hivatkozol egy rendezőnél, hogy nem erre számítottál, de ezt kaptad - akkor ingyen átraknak bármilyen kategóriába, ahol futni szeretnél.

Diákolimpia, nekem valahol egy sötét ló. Elvárják, hogy OB színvonalon csináld, de ugyanakkor a szabályzat rengeteg pontját nem tudod betartani, mert annyira sűrű a program, vagy mert annyira sok a nevező. És ha már színvonal, akkor nem tudsz megfelelni a másik igénynek: a kezdő is végig tudjon menni. Például nem értem minek kell szalagos pályát csinálni? Aki nem tud végigmenni egy pályán, annak szerintem nincs helye egy ilyen versenyen. Emlékszem annak idején nem számítottam azért bénának, de nem indultam egyetlen DO sem egyéniben, mert nem tudtam az erős mezőnyben feljutni. (Na jó, egyszer feljutottam! De akkor meg a Vizes féle BTFSz tiltott el a nagy pofám miatt, mert nem maradtam csendben a VVK -n, hogy elbafarinották a váltót - el akarták tussolni ... a  szemetek!) Most meg olyanok is feljutnak akik életükben nem indultak 5 versenynél többön?
Egy biztos: ez így nem jó. Vagy a válogatottak mellett minimális létszám jusson tovább a megyékből, vagy a válogatottaknak is keljen indulni. Esetleg legyen kikötve százalékosan, hogy milyen eredményt kell produkálnia annak aki tovább akar jutni ... variációkra rengeteg 5letem van.

Ami várható hétvégén: egy szokatlan és érdekes helyen rendezett rövidtáv. Technikailag nehéz váltó (a terep se átlagos). És egy igen kemény normáltáv.

Mozsár