[Tajfutas] Fw: Versenyszabályzat módosítási javaslat - nyílt levél

Gerzson Keri gfkeri at gmail.com
2010. Május. 9., V, 22:42:06 CEST

Sziasztok!

Én nem vagyok ugyan versenybíró, csak egy közönséges versenyző, illetve
annál is alantasabb szenior versenyző, mégis engedjétek meg, hogy
feltételezve magamról kellő intelligenciát (IQ=155, hivatalos teszt
eredménye szerint) és általános műveltséget (mindezért Istent és tanáraimat,
mestereimet illeti dicsőség, nem jómagamat) ahhoz hogy versenybírói
képesítés nélkül is belekotnyeleskedjek a felvetett gondolatokba. Az
előbbiek indoklását még avval folytatnám, hogy a gimnáziumban (Sopron,
Széchenyi) is kiváló tanáraim voltak, kezük közül sok sikeressé vált
osztálytársam került ki, név szerint Gombocz János a TF
pedagógia professzora (neve tehát így írandó: rövid o és cz), Nyikos László
volt ÁSZ alelnök, a soron következő parlament országgyűlési képviselője,
Szalai István főiskolai tanár, volt szegedi polgármester, volt képviselő,
államtitkár, szenátor, tribunus plebis, pontifex maximus (az utóbbi 3
titulus Sz. I. humoros természetéből fakadt, tehát én is a humor kedvéért
írtam ide), Osztálytársam volt még Trom András televíziós és külker.
szakember is, akiről korábban Hegedűs Ábel írt a Tájolóban és a lev. listán,
vagyis helyesebben András nevelőapjáról írt, a volt főtérképész és hírszerző
Radó Sándorról. T. A. a kiállítás anyagainak a rendelkezésére bocsátásában
segített, ha jól emlékszem. Elnézést, hogy nagyon elkanyarodtam a tárgytól.

A tárgyra térve:

Nem javaslok precíz szöveg módosítási javaslatokat, csak néhány vázlatos
gondolattal egészíteném ki.

1. Szerintem jóval átfogóbb módosításokra volna szükség, nemcsak kiemelt,
hanem országos és regionális rangsorolók esetére is, valamint nemcsak a
versenyek utáni, hanem a versenyek előtti információk közzétételére
vonatkozóan is.

2. OB-k és kiemelt rangsorolók vonatkozásában Kelemen János javaslatával
lényegében egyetértek, de valamelyest enyhíteném az általa javasolt
követelményeket. (Esetleg több időt lehetne adni a rendezőknek, amíg olyan
helyre tudják juttatni az eredményeket, ahonnan az internetes közlés
lehetséges.)

3. Hasonló, de még kevésbé szigorú követelményt országos rangsorolók esetére
is javasolnék.

4. Regionális rangsorolók esetén is javasolnám egy minimális színvonal
megkövetelését, pl. ne lehessen teljesen elavult, sok év óta nem
helyesbített térképet adni a versenyzők kezébe.

5. Nem helyeslem a versenyek helyének titokban tartását. Tudomásul kellene
venni, hogy a mai rohanó világban senki nem ér rá, hogy a versenyek előtt
kimenjen edzeni a kiírt versenyek terepeire, és ezáltal tisztességtelen
előnyhöz jusson. Ha mégis, akkor egy-két fegyelmi eljárás lefolytatásával el
lehet venni a renitenskedők kedvét az ilyesmitől. Tehát ne legyen kollektív
büntetés oly módon, hogy a versenyzők a nevezési határidőig ne tudják meg a
versenyek helyét, ami a nevezések optimális tervezéséhez jó volna. (Tudom,
vannak olyan esetek, amikor még a rendező sem tudja a kiíráskor, mivel még
engedélyezések vannak folyamatban, ezért módosulhat a helyszín. A
megfogalmazásban ilyenekre is figyelemmel kell lenni.)

A rangsoroló versenyek előtti időszakra vonatkozó tájékoztatásban tehát azt
gondonám helyesnek, hogy a meglevő végleges információkat a rangsoroló
versenyek előtt (a kiírás időpontjától a verseny napjáig) kötelező legyen
internetes felületen - amint ezek megvannak, haladéktalanul - az érdekeltek
rendelkezésére bocsátani.

Mostanra az a skizofrén helyzet alakult ki, hogy bizonyos rangsoroló
versenyek esetén - nem mindig, mert olyan eset is van, hogy már a kiírás
teljes pontossággal megadja a verseny helyét - azonban még elég sokszor a
rendezők hivatalosan titkolják, de ha módom van találkozni velük és
megkérdezni, akkor megmondják a verseny helyét. Ahogy nekem megmondják,
gondolom, hogy ugyanúgy nyilván másoknak is. (Vagy talán csak annak akit
kellőképpen tisztelnek?)

Biztos vagyok benne, hogy lennének még egyéb teendők is a szabályzatok
átírásában, én csak a fenti gondolataimat kívántam megosztani veletek.
Köszönöm, hogy végigolvastátok.

Kéri Gerzson