[Tajfutas] Fw: FN10D

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Jún. 22., K, 11:56:56 CEST

Sziasztok!

Szerintem sem a rendezők feladata, ebben az esetben, hogy megpróbálja
kideríteni, ki az, aki vét a tájfutás és a sportszerűség íratlan vagy írott
szabályai ellen, egyrészt nagyon nehezen is tudja ezt kideríteni, másrészt
van épp elég dolga e nélkül is a rendezőnek. A legegyszerűbb és legjobb
megoldás szerintem az, ha aki ilyesmire vetemedik, az hamar megérzi a
tájfutó társadalom közutálatát, mert akkor biztosan nem fogja sokszor
megkísérelni a dolgot. A következőkre azért érdemes figyelni:

1.	Lehet, hogy egy tájékozatlan szülő igyekszik ilyen módon esetleg
segíteni a gyerekét, (mondjuk ők valószínűleg még ketten sem lesznek igazán
eredményesek), mindenesetre az ilyen szülőt fel kell világosítani, hogy ezt
itt nem illik csinálni, kérjük, mellőzze a dolgot.
2.	Indokolatlanul ne "utáljunk" senkit! Pl. egy szülő most elment
nyíltban a gyerekével és épp a szalag mellett álldogáltak (esetleg futottak,
mintha épp ők lennének a kategória esélyesei), valaki meg azt gondolja
róluk, hogy a gyerek épp most nyeri meg az FII-t szülői segítséggel, és erre
alapozva "megszervezzük a közutálatot", az ugye eléggé vissza fog ütni:-).

Sajnos nekem is volt már olyan versenyzőm, aki az őt ért igazságtalanság
miatt hagyta abba a sportágat, de az nem ilyen jellegű igazságtalanság volt,
hanem komoly rendezői baki. Egyszerűen mást hívtak ki helyette a dobogóra,
mert a rendező nem figyelt oda, hogy mi volt a versenyen a befutási sorrend
egy téli terepfutó versenyen.

Szerintem a gyerekek azt szeretik, ha egy versenyen indulnak akkor az
értékelve is van. Szóval ha már hirdetek egy 10DK-s kategóriát akkor nem
érzem szerencsésnek, ha azt nem értékelik. Két lehetséges megoldás van erre
szerintem.

1. Mindenki kap valami kis ajándékot, mint sok gyerekversenyen az szokás.

2. A szülőkkel meg kell értetni, el kell fogadtatni, hogy ők csak a
biztonságot adó kíséretet jelentik, de segíteni nem segíthetnek, vagy csak
nagyon módjával, hogy az ne befolyásolja a végeredményt. Ha ők is érdemben
részt akarnak venni a tájékozódásban, magyarázni akarnak a gyereknek, akkor
inkább nyíltban induljanak.

üdv. Viktor

  _____