[Tajfutas] Sítájfutó VB válogató

Kiácz Bence bence.kiacz at bcdtravel.hu
2010. Dec. 6., H, 20:24:01 CET

Sítájfutó VB 2011 Svédország - válogatási rendszer

Alaphelyzet: az MTFSZ a 2011-es svéd rendezésű VB-re kapott 2 női, 2 férfi és egy csapatvezetői meghívást. A meghívás a nevezési díjakat és a szállást foglalja magában. A versenyzőt terheli azonban a teljes útiköltség és az étkezés. A szövetség a VB-re további támogatást nem biztosít, de a felkészülésre 50000Ft-ot a bizottság felajánlott a válogatott számára. Több potenciális jelölt megkeresése után arra jutottam, hogy mindkét nemben kettőnél több, mindenhol minimum négy olyan versenyző van, aki a fenti feltételek mellett hajlandó pénzt, energiát és időt áldozni a VB-n való indulásra. A VB programja egyébként nagyon feszített lesz, új versenyszámmal is kiegészülve. A már meglévő régiek: sprint, közép, hosszú, váltó (3fős) mellett lesz egy 2 fős sprint váltó is (1 lány+1 fiú).

Válogatás:

A tavalyi eredmények alapján úgy döntöttem, hogy Simon Ágnest jelölöm az egyik biztos kijutónak, mivel tavaly minden bajnokságot megnyert és a világversenyeken is mindenhol a legjobb magyar eredményt nyújtotta. A férfiaknál jóval nehezebb és összetettebb a helyzet. Egyáltalán nincs olyan, aki a tavalyi eredmények alapján válogatás nélkül kijuthatna a VB-re. Megpróbáltam egy olyan elvet kitalálni, ami amennyire csak lehet, megpróbál igazságos lenni. A VB ugyan csak március végén lesz, de a távolság és az ebből adódó magas utazási költségek csökkentése miatt, legkésőbb január közepéig le szeretném zárni a válogatást.

A válogatás két lépcsőben történik, két különböző hétvégén, összesen négy külön futam alapján dől el a két-két kedvezménnyel utazó kiléte.

Az első sajnos a környező országok silány decemberi és januári versenyfelhozatala miatt nem sítájfutó verseny lesz, hanem egy a világversenyek nyomhálózatát mintázó kontroll körön futott eredmény. Motoroszánnal lefektetünk egy kört, amelyben lesz keskeny és közepes nyom is váltakozva. Ez a verseny csak akkor jöhet létre, ha lesz a Mátrában elegendő hó. A terv Mátraszentimre, ott lehet ezt a legjobban megvalósítani. Itt időpontot kell majd egyeztetni, hogy mikor érnek rá a legtöbben, de jó lenne még december végén, legkésőbb január elején lezavarni. Ha viszont lenne mégis verseny belátható távolságon és időn belül, Ausztria keleti felében, akkor azt a versenyt nevezem ki válogatónak két futam erejéig (erre elég kicsi az esély).

A másik válogató a Ski-O Tour második felére épülve Skalkán 2011. január 14-16-án (P-Szo-V), ahol ha nem lesz osztrák válogató, három futam is válogatni fog. (Ha lesz osztrák válogató, akkor csak két futam). Nem a legjobb Skandináviát utánzó terep, de nincs más. Ez ugyan sokkal gyorsabb, könnyebb terep, de egy fizikai felmérést azért mutat és legalább némi tájékozódási feladat is van. Itt egy sprint, egy középtáv és egy hosszított középtáv fog válogatni, mind egyéni indításos verseny.

A pontozás: gyakorlatilag a ranglista számítás elvét veszem át, vagyis a győztes 100 pontot kap, a többiek pedig az alábbi képlet alapján kapnak pontot:

200-100 ­* (saját idő / győztes idő)

Ebbe a számításba a külföldiek nem fognak beleszámítani, tehát a legjobb magyar eredményéhez viszonyítok. A négy versenyből a három legjobb eredmény számít, a legrosszabb pont kiesik. Így ha bármi miatt egy versenyen valakinél technikai probléma adódik, léctörés, rossz pontfogás, stb. nem esik el a kijutás esélyétől. Ha csak három verseny lesz, akkor két eredmény számít, de erre remélem nem kerül sor.

A válogató versenyek mind nyíltak, azon bárki indulhat és akik a legjobb eredményeket érik el, juthatnak ki a VB-re.

Akikre feltétlenül számítok a válogató versenyeken:

Nők:

Bertóti Regina

Fenyvesi Laura*

Marosffy Orsolya

Simon Ágnes

Szivák Ildikó

Férfiak:

Déry Attila

Gond Balázs

Gond Gergely

Harangozó Gábor

Marosffy Dániel

Pelyhe Dániel*

Vajda Zsolt

* Laura és Pelyhe Dani jelenleg Svédországban él, ha ők nem tudnak itt lenni a válogatón, azt tudom felajánlani, hogy egyrészt a váltóban mindenképpen kell plusz ember, másrészt a VB feszített programja alapján a váltón kívül még egy futamon biztos lehetőséget adnék az indulásra, hogy a két fő közül valaki pihenhessen. Viszont a szállást ebben az esetben önköltséggel tudják csak megoldani.

A bejutó két főn felül pedig saját költségen részt vehet bárki, akihez én és az MTFSZ elnöksége hozzájárulását adja.

Jó felkészülést!

Budapest, 2010-12-06

  Kiácz Bence

Szöv. kapitány