[Tajfutas] Váltó Liga - Eötvös Váltó

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Aug. 31., K, 01:08:39 CEST

Sziasztok!

Nem tudom hányan olvassák a listatagok közül az alábbi blogot:
http://dilettanstajfuto.blogspot.com/2010/08/agyonfutott-hetvege-eotvos-modr
a.html#comment-form , ide akartam beírni az alábbi hozzászólásomat a
vasárnapi Eötvös váltóval, mint Váltó Liga futammal kapcsolatban, csak egy
kicsit hosszúra sikerült, így nem vette be a rendszer. Emellett azt
gondoltam, ide írva talán nagyobb nyilvánosságot kap a dolog. A blog
hozzászólóihoz hasonlóan szerintem is megérne egy misét, az elnökség a
tájfutó közvélemény (lista), és a közgyűlés előtt is a Váltó Liga és azon
belül a mostani futam.

Azt gondolom, hogy tökéletesen bemutatta a verseny, hogy sajnos elhibázott a
Váltó Liga jelenlegi koncepciója a maga hazai tájfutó viszonyok között
horribilis összdíjazásával együtt. Próbáltam felhívni a figyelmet a
problémára az idei közgyűlésen a költségvetési terv és az egyebek napirendi
pont alatt is, akkor szinte lesöpörték az asztalról a vitára való
felhívásomat, azzal hogy "ezt eldöntöttük már meglátjuk mi lesz, meg késő is
van már, inkább menjünk haza". Szerintem ez lett volna szinte az egyetlen
lényeges vitára érdemes dolog a közgyűlésen, de sajnos nem lehetett rá sort
keríteni.

A versenyen úgy gondolom elég jól visszaigazolta az akkori félelmeimet. 12
db váltóval indult több, mint az egy évvel korábbi Eötvös Váltón, hiába volt
az idén ez Váltó Liga futam is. Igaz ez jelent azért némi létszámnövekedést,
de azért azt gondolom 36 fő az azért édeskevés főleg, hogy még külön szenior
kategóriát is hirdettek a rendezők szemben a tavalyi évvel, ahol csak mix
kategória volt. A Váltó Ligás kategóriákban 11 egyesületet volt képes
megszólítani a Liga a fiataloknál pedig csak nyolcat. Sikeresnek szerintem
akkor lenne nevezhető a koncepció, ha legalább 20 de inkább 30-40
egyesületet képes lenne megszólítani a Liga.

Teljesen egyetértek azzal a hozzászólással, hogyha egyszer már bekérte magát
a verseny a Liga futamok közé, akkor némi külsőséget hozzá kellett volna
tennie a rendezéshez, ami ráadásul még pénzbe se nagyon került volna. A
gyerekek biztos, hogy örültek volna egy éremnek a Váltó Liga egyik futamán a
szép térképek mellé!!

Azt gondolom, a váltóverseny izgalmához hozzátartozna a hangosítás, amin
keresztül közvetíti valaki az eseményeket. A folyamatos eredményközlésnek is
örültünk volna. Kabarénak éreztem már a helyszínen is, hogy tudtuk, hogy a
neten már van eredmény, de nekem úgy kellett eredményhirdetés közben a
célsátorba oda somfordálnom, hogy nem lettek a lányaink véletlenül
harmadikak N18-ban?, mert nem volt kitéve végeredmény, pedig még csak nem is
voltak túl sokat kinn a pályán, igaz 12 perccel azért lemaradtak a második
helyezett váltótól. Jó elképzelés volt a két átfutó pont "spectator
controll", csak eredményközlés hiányában keveset adtak hozzá a verseny
izgalmához követhetőségéhez, sőt most inkább elvettek belőle, mert csak
kapkodtunk a fejünket, hol ki halad át éppen, hiszen rövid pörgős pályák
voltak. Szerintem egy ilyen városi és kiemeltnek szánt eseményre, bizony jó
lett volna egy látványos célkapu, netán az MTFSZ néhány szponzorának a
molinója (tudom nincs sok, de mégis van azért néhány!). Nem hiszem, hogy
ezek különösebben sok plusz költséget jelentettek volna a rendezőknek, némi
utánajárást azért biztosan. Meg lehetett volna kérni mondjuk Tasst vagy
Kocsik Árpit, hogy "hozzatok már ki légy szíves egy hangosítást, hadd legyen
látványos a Váltó Liga futamunk", szerintem megcsinálták volna első évben
akár ingyen is, vagy minimális térítésért, meg megkérni Zolikát, hogy adja
már kölcsön egy váltóversenyre a célkapuját, hadd lehessen látni hol futnak
be a versenyzők. A váltóversenyek vonzerejét és a sportág megítélését a
külső szemlélődök számára biztos, hogy nagyban elősegítették volna ezek a
látványelemek.

Az én véleményem az, hogy kellenek ezek a városi váltóversenyek is, nem csak
az erdeiek, mert ezek valóban jól szolgálhatnák a sportág hazai
népszerűsítését, ha úgy tudnánk megrendezni őket, hogy a kívülállók is
kedvet kapjanak általuk a tájfutás kipróbálására, a média is ráharapjon egy
kicsit a dologra, hiszen ezt azért nekik is könnyebb lenne közvetíteni, mint
egy erdei versenyt.

Kívánok magunknak a mostaninál izgalmasabb, jobban követhető, nagyobb
létszámú és látványosabb váltóversenyeket!

Javaslom, hogy egy kicsit beszélgessen erről is a lista közvéleménye, az ad
hoc bizottság, vagy az elnökség, ill. majd a közgyűlés foglalkozzon minél
hamarabb és minél mélyebben a tanulságok levonásával!

üdv. Viktor