<HTML>
<HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META content="OPENWEBMAIL" name=GENERATOR>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<font size="2">Kedves végzős alapszakos
hallgatók!
<br />
<br />
<br />
Ebben a levélben a záróvizsgák lebonyolításával kapcsolatban szeretnék
tájékoztatást adni, kérem, hogy figyelmesen olvassák végig!
<br />
<br />
A hallgató záróvizsgára akkor bocsátható, ha tanulmányi
kötelezettségeinek eleget tett/abszolutóriumot szerzett tavaszi félévi
záróvizsga esetén legkésőbb 2023. június 22-ig. A földtudományi bsc-n a
záróvizsga ideje <b>2023.
<br />
június 27. 09:00</b>. Helyszín: Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet.
<br />
<br />
Záróvizsgára bocsátás feltételei:
<br />
<br />
· Megadott határidőig írásban jelezte szándékát (beadta a
Záróvizsga
<br />
jelentkezési kérvényt a Neptunban).
<br />
<br />
· Abszolutóriumát megszerezte.
<br />
<br />
· A mintatanterv tárgyait teljesítette, a jegyek a Neptunban
rögzítésre
<br />
kerültek. Felhívjuk a figyelmét, hogy egy tárgy kreditértéke nem
bontható/osztható meg a kötelezően választható és szabadon választható
kreditek között, akkor sem, ha ezzel a tanterv szerinti kreditek számát
meghaladja a teljesített tárgyak kreditértéke. Pl. egy 4 kredites tárgyról
el kell dönteni, hogy a 4 kredit melyik kategóriába tartozik.
<br />
<br />
· Szakdolgozat/diplomamunka konzultációját teljesítette és ez
a
<br />
Neptunban rögzítésre került.
<br />
<br />
· Szakdolgozatát a meghatározott időpontig feltöltötte a
<br />
Neptunba legalább elégséges minősítés szerepel a bírálatban.
<br />
<br />
· <i> Az egyetemmel szemben semmiféle tartozása - könyvtári,
pénzügyi -
<br />
nincs.
</i>
<br />
<br />
1. A 2022/23/2 félévben a záróvizsgákat személyes
jelenléttel szervezzük.
<br />
<br />
<br />
2. A regisztrált speciális szükségletű hallgatók a
vizsga előtt négy
<br />
munkanappal a vizsgabizottság elnökének jelezzék speciális kéréseiket.
<br />
<br />
Szeretnék megkérni minden érintett hallgatót, hogy jelölje be a mellékelt
táblázatokban, hányadiknak szeretne záróvizsgázni:
<br />
<br />
BSc:
<br />
<a href="https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CNGGPdUySEYFYXXRrmjPkphdWPDbVQN3FxRUxdtityk/edit?usp=sharing" target="_blank">https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CNGGPdUySEYFYXXRrmjPkphdWPDbVQN3FxRUxdtityk/edit?usp=sharing</a>
<br /></font>
<div>
<br />
</div>
<div><b><font size="2">A záróvizsga folyamata:
</font></b></div>
<font size="2"><b>
• Felkészülés (7.87-es teremben)
</b>
<br />
o A felkészülésre szolgáló terembe belépő hallgató
köteles telefonját és táskáját a felügyelő oktató által kijelölt
helyre tenni. Saját tollat és innivalót hozhat magával.
<br />
o Tételhúzásra a felügyelő oktató jelenlétében kerül sor.
A tételek kidolgozásához csak a tanszék által biztosított, tanszéki
pecséttel ellátott lapok használhatók. Más lapok (beleértve az üres
lapokat is) vagy segédeszközök nem vihetők be a terembe.
<br />
o Amennyiben kiderül, hogy a hallgató mobiltelefont, okosórát,
okosszemüveget, illetve bármilyen kommunikációra alkalmas készüléket
használ vagy használt a felkészülés során, akkor a hallgató nem kezdheti
meg a záróvizsgát. Ellene a tanszékvezető fegyelmi eljárást kezdeményez.
<br />
o A felkészülésre legalább 30 percet biztosítunk.
<br />
<br />
<br />
• <b> A védés folyamata
</b>
<br />
Kérem, hogy a prezentációkat a vizsgát megelőző napon (jún. 26.)
12:00-16:00 óra között a Titkárságon elhelyezett laptopra töltsék fel és
próbálják ki.
<br />
A biztonság kedvéért a prezentációkat a védés előtti estig el kell
küldeni a záróvizsga bizottság elnökének (laszlo.zentai@elte.hu) is.
<br />
PPT, PPTX vagy PDF formátum használható.
<br />
A prezentáció megengedett hossza:
<br />
• BSc: 10-15 perc
<br />
<br />
A védés során a hallgatónak válaszolnia kell a bíráló(k) által
írásban feltett kérdésekre is. A prezentáció után a bizottság tagjai
további kérdéseket tehetnek fel, melyekre a hallgatóknak felkészülési
idő nélkül kell válaszolnia.
<br />
<br />
A védésre/vizsgákra javasolt (kötelező) prezentáció készítése (ppt,
pptx, odp, prezi, pdf, stb. formátumban).
<br />
A bemutatókat a témavezetőnek is el kell küldeni a bemutatót megelőző
napon.
<br />
A bemutatókban az előadói nézetben NEM lehetnek szöveges megjegyzések!
<br />
A bemutató a lehető legkevesebb szöveget tartalmazza, ne a dolgozatból
kiemelt szöveges CTRL-C/V-ből álljon!
<br />
A bemutatót NEM felolvasni kell, hanem előadni.
<br />
A dia-hátterek esetén javasolt a nem túl harsány színek/ábrák/képek
használata.
<br /></font>
<div><font size="2">
Szöveges dia esetén, 5-6 sor felett „olvashatatlan” egy dia (kerülendő).
<br /></font></div>
<div>
<br /></div>
<font size="2">
• <b> Tételek
</b>
<br />
o Csak a felkészülésre szolgáló teremben kidolgozott, kézzel
írt anyag használható a felelet során.
<br />
o A hallgató tételenként kb. 10 perces összefoglaló
előadására kap lehetőséget, melynek során a bizottság tagjai nem
szakítják meg az előadást.
<br />
o A felelet után a bizottság tagjai a tételhez kapcsolódó
kérdéseket tehetnek fel. A bizottság tagjain kívül más oktató is tehet
fel kérdést a bizottsági elnök engedélyével.
<br />
o Tételsor: <a href="http://geosci.elte.hu/pdf/BSC-Terkepesz_zv-tetelsor.pdf" target="_blank">http://geosci.elte.hu/pdf/BSC-Terkepesz_zv-tetelsor.pdf</a>
<br />
<b>
<br />
• Eredményhirdetés
</b>
<br />
o Amint az adott napon a szóbeli vizsgák befejeződnek, a
bizottság zárt ülésen határoz az érdemjegyekről, és döntését
jegyzőkönyvbe foglalja.
<br />
o Az eredményeket a bizottság elnöke a vizsgázott hallgatók
jelenlétében nyilvánosan ismerteti.
<br />
• A záróvizsgára javasoljuk az alkalomhoz illő
öltözetet.
<br />
<br />
<br />
Ha további kérdésük lenne, keressenek fel e-mailben!
<br />
Sikeres felkészülést kívánok!
<br />
---
<br />
Dr. Ungvári Zsuzsanna
<br />
adjunktus
<br />
ELTE IK Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet
<br />
Eötvös Loránd University Institute of Cartography and Geoinformatics
<br />
1117 Budapest Pázmány Péter stny. 1/A. 7.84.
<br />
Tel: 06/1-3722-975/6703
<br />
<br />
MS TEAMS:
ungvarizs@staff.elte.hu
<br />
</font>
</BODY>
</HTML>