<HTML>
<HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META content="OPENWEBMAIL" name=GENERATOR>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>

<font size="2">Kedves végzős alapszakos 
hallgatók!
 
<br />

 
<br />

 
<br />
Ebben a levélben a záróvizsgák lebonyolításával kapcsolatban szeretnék 
tájékoztatást adni, kérem, hogy figyelmesen olvassák végig! 

 
<br />

 
<br />
A hallgató záróvizsgára akkor bocsátható, ha tanulmányi 
kötelezettségeinek eleget tett/abszolutóriumot szerzett tavaszi félévi 
záróvizsga esetén legkésőbb 2023. június 22-ig. A földtudományi bsc-n a 
záróvizsga ideje <b>2023. 

 
<br />
június 27. 09:00</b>. Helyszín: Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet. 

 
<br />

 
<br />
Záróvizsgára bocsátás feltételei: 

 
<br />

 
<br />
·    Megadott határidőig írásban jelezte szándékát (beadta a 
Záróvizsga 

 
<br />
jelentkezési kérvényt a Neptunban). 

 
<br />

 
<br />
·    Abszolutóriumát megszerezte. 

 
<br />

 
<br />
·     A mintatanterv tárgyait teljesítette, a jegyek a Neptunban 
rögzítésre 

 
<br />
kerültek. Felhívjuk a figyelmét, hogy egy tárgy kreditértéke nem 
bontható/osztható meg a kötelezően választható és szabadon választható 
kreditek között, akkor sem, ha ezzel a tanterv szerinti kreditek számát 
meghaladja a teljesített tárgyak kreditértéke. Pl. egy 4 kredites tárgyról 
el kell dönteni, hogy a 4 kredit melyik kategóriába tartozik. 

 
<br />

 
<br />
·    Szakdolgozat/diplomamunka konzultációját teljesítette és ez 


 
<br />
Neptunban rögzítésre került. 

 
<br />

 
<br />
·    Szakdolgozatát a meghatározott időpontig feltöltötte a 

 
<br />
Neptunba legalább elégséges minősítés szerepel a bírálatban. 

 
<br />

 
<br />
· <i>   Az egyetemmel szemben semmiféle tartozása - könyvtári, 
pénzügyi - 

 
<br />
nincs. 

 </i>
<br />

 
<br />
1.      A 2022/23/2 félévben a záróvizsgákat személyes 
jelenléttel szervezzük. 

 
<br />

 
<br />

 
<br />
2.      A regisztrált speciális szükségletű hallgatók a 
vizsga előtt négy 

 
<br />
munkanappal a vizsgabizottság elnökének jelezzék speciális kéréseiket. 

 
<br />

 
<br />
Szeretnék megkérni minden érintett hallgatót, hogy jelölje be a mellékelt 
táblázatokban, hányadiknak szeretne záróvizsgázni: 

 
<br />

 
<br />
BSc: 

 
<br />
<a href="https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CNGGPdUySEYFYXXRrmjPkphdWPDbVQN3FxRUxdtityk/edit?usp=sharing" target="_blank">https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CNGGPdUySEYFYXXRrmjPkphdWPDbVQN3FxRUxdtityk/edit?usp=sharing</a>
 
<br /></font>
<div>
<br />
</div>

<div><b><font size="2">A záróvizsga folyamata: 

 </font></b></div>
<font size="2"><b>
•     Felkészülés (7.87-es teremben) 

 </b>
<br />
o     A felkészülésre szolgáló terembe belépő hallgató 
köteles telefonját és táskáját a felügyelő oktató által kijelölt 
helyre tenni. Saját tollat és innivalót hozhat magával. 

 
<br />
o     Tételhúzásra a felügyelő oktató jelenlétében kerül sor. 
A tételek kidolgozásához csak a tanszék által biztosított, tanszéki 
pecséttel ellátott lapok használhatók. Más lapok (beleértve az üres 
lapokat is) vagy segédeszközök nem vihetők be a terembe. 

 
<br />
o     Amennyiben kiderül, hogy a hallgató mobiltelefont, okosórát, 
okosszemüveget, illetve bármilyen kommunikációra alkalmas készüléket 
használ vagy használt a felkészülés során, akkor a hallgató nem kezdheti 
meg a záróvizsgát. Ellene a tanszékvezető fegyelmi eljárást kezdeményez. 

 
<br />
o     A felkészülésre legalább 30 percet biztosítunk. 

 
<br />

 
<br />

 
<br />
•    <b> A védés folyamata 

 </b>
<br />
Kérem, hogy a prezentációkat a vizsgát megelőző napon (jún. 26.) 
12:00-16:00 óra között a Titkárságon elhelyezett laptopra töltsék fel és 
próbálják ki. 

 
<br />
A biztonság kedvéért a prezentációkat a védés előtti estig el kell 
küldeni a záróvizsga bizottság elnökének (laszlo.zentai@elte.hu) is. 

 
<br />
PPT, PPTX vagy PDF formátum használható. 

 
<br />
A prezentáció megengedett hossza: 

 
<br />
• BSc: 10-15 perc 

 
<br />

 
<br />
A védés során a hallgatónak válaszolnia kell a bíráló(k) által 
írásban feltett kérdésekre is. A prezentáció után a bizottság tagjai 
további kérdéseket tehetnek fel, melyekre a hallgatóknak felkészülési 
idő nélkül kell válaszolnia. 

 
<br />

 
<br />
A védésre/vizsgákra javasolt (kötelező) prezentáció készítése (ppt, 
pptx, odp, prezi, pdf, stb. formátumban). 

 
<br />
A bemutatókat a témavezetőnek is el kell küldeni a bemutatót megelőző 
napon. 

 
<br />
A bemutatókban az előadói nézetben NEM lehetnek szöveges megjegyzések! 

 
<br />
A bemutató a lehető legkevesebb szöveget tartalmazza, ne a dolgozatból 
kiemelt szöveges CTRL-C/V-ből álljon! 

 
<br />
A bemutatót NEM felolvasni kell, hanem előadni. 

 
<br />
A dia-hátterek esetén javasolt a nem túl harsány színek/ábrák/képek 
használata. 

 
<br /></font>
<div><font size="2">
Szöveges dia esetén, 5-6 sor felett „olvashatatlan” egy dia (kerülendő). 
<br /></font></div>

<div>
<br /></div>
<font size="2">
•   <b>  Tételek 

 </b>
<br />
o     Csak a felkészülésre szolgáló teremben kidolgozott, kézzel 
írt anyag használható a felelet során. 

 
<br />
o     A hallgató tételenként kb. 10 perces összefoglaló 
előadására kap lehetőséget, melynek során a bizottság tagjai nem 
szakítják meg az előadást. 

 
<br />
o     A felelet után a bizottság tagjai a tételhez kapcsolódó 
kérdéseket tehetnek fel. A bizottság tagjain kívül más oktató is tehet 
fel kérdést a bizottsági elnök engedélyével. 

 
<br />
o      Tételsor:  <a href="http://geosci.elte.hu/pdf/BSC-Terkepesz_zv-tetelsor.pdf" target="_blank">http://geosci.elte.hu/pdf/BSC-Terkepesz_zv-tetelsor.pdf</a>
 
<br />

 <b>
<br />
•     Eredményhirdetés 

 </b>
<br />
o     Amint az adott napon a szóbeli vizsgák befejeződnek, a 
bizottság zárt ülésen határoz az érdemjegyekről, és döntését 
jegyzőkönyvbe foglalja. 

 
<br />
o     Az eredményeket a bizottság elnöke a vizsgázott hallgatók 
jelenlétében nyilvánosan ismerteti. 

 
<br />
•      A záróvizsgára javasoljuk az alkalomhoz illő 
öltözetet. 

 
<br />

 
<br />

 
<br />
Ha további kérdésük lenne, keressenek fel e-mailben! 

 
<br />
Sikeres felkészülést kívánok! 

 
<br />
--- 

 
<br />
Dr. Ungvári Zsuzsanna 

 
<br />
adjunktus 

 
<br />
ELTE IK Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet 

 
<br />
Eötvös Loránd University Institute of Cartography and Geoinformatics 

 
<br />
1117 Budapest Pázmány Péter stny. 1/A. 7.84. 

 
<br />
Tel: 06/1-3722-975/6703 

 
<br />

 
<br />
MS TEAMS: 
ungvarizs@staff.elte.hu
 
<br />
</font>

</BODY>
</HTML>