<HTML>
<HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META content="OPENWEBMAIL" name=GENERATOR>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
Kedves végzős mesterszakos hallgatók!<font size="2">
<br />
<br />
<br />
Ebben a levélben a záróvizsgák lebonyolításával kapcsolatban szeretnék tájékoztatást adni, kérem, hogy figyelmesen olvassák végig!
<br />
<br />
A hallgató záróvizsgára akkor bocsátható, ha tanulmányi
kötelezettségeinek eleget tett/abszolutóriumot szerzett tavaszi félévi
záróvizsga esetén legkésőbb <b>2023. június 12-ig</b>. <b>A térképész MSc-n a
záróvizsga ideje 2023.
<br />
június 15. 09:00. </b>Helyszín: Térképtudományi és Geoinformatikai
Intézet.
<br /></font>
<div>
<br />
</div>
<div><font size="2"><b>Záróvizsgára bocsátás feltételei:
</b></font></div>
<font size="2">
<br />
· Megadott határidőig írásban jelezte
szándékát (beadta a Záróvizsga
<br />
jelentkezési kérvényt a Neptunban).
<br />
<br />
· Abszolutóriumát megszerezte.
<br />
<br />
· A mintatanterv tárgyait teljesítette, a jegyek a
Neptunban rögzítésre
<br />
kerültek. Felhívjuk a figyelmét, hogy egy tárgy kreditértéke nem
bontható/osztható meg a kötelezően választható és szabadon választható
kreditek között, akkor sem, ha ezzel a tanterv szerinti kreditek számát
meghaladja a teljesített tárgyak kreditértéke. Pl. egy 4 kredites tárgyról
el kell dönteni, hogy a 4 kredit melyik kategóriába tartozik.
<br />
<br />
· Szakdolgozat/diplomamunka konzultációját
teljesítette és ez a
<br />
Neptunban rögzítésre került.
<br />
<br />
· Szakmai gyakorlatát teljesítette és ez a
Neptunban rögzítésre került.
<br />
<br />
· Diplomamunkáját a meghatározott időpontig feltöltötte a
<br />
Neptunba legalább elégséges minősítés szerepel a
bírálatban.
<br />
<br />
· <i>Az egyetemmel szemben semmiféle tartozása -
könyvtári, pénzügyi -
<br />
nincs.
</i>
<br />
<br /></font>
<div>
<br />
</div>
<div><font size="2">Az Informatikai Kar a záróvizsgákra vonatkozóan a következő
eljárásrendet alakította ki:
</font></div>
<font size="2">
<br />
1. A 2022/23/2 félévben az Informatikai Karon a
záróvizsgákat személyes
<br />
jelenléttel szervezzük.
<br />
<br />
<br />
2. A regisztrált speciális szükségletű hallgatók a
vizsga előtt négy
<br />
munkanappal a vizsgabizottság elnökének jelezzék speciális kéréseiket.
<br />
<br />
Szeretnék megkérni minden érintett hallgatót, hogy jelölje be a mellékelt
táblázatokban, <b>hányadiknak szeretne záróvizsgázni:</b>
<br />
<br />
MSc:
<br />
<a href="https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QAnSQSYau4kPD6J6Rcl0jWtzQBTojtHkV0fSDfe3Gaw/edit?usp=sharing" target="_blank">https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QAnSQSYau4kPD6J6Rcl0jWtzQBTojtHkV0fSDfe3Gaw/edit?usp=sharing</a>
<br />
<br />
<b>A záróvizsga
folyamata:
</b>
<br />
<br /></font><h2><font size="2">
• Felkészülés (7.87-es
teremben)
</font></h2><font size="2">
o A felkészülésre szolgáló terembe belépő
hallgató köteles telefonját és táskáját a felügyelő oktató által
kijelölt helyre tenni. Saját tollat és innivalót hozhat
magával.
<br />
o Tételhúzásra a felügyelő oktató jelenlétében
kerül sor. A tételek kidolgozásához csak a tanszék által biztosított,
tanszéki pecséttel ellátott lapok használhatók. Más lapok (beleértve az
üres lapokat is) vagy segédeszközök nem vihetők be a
terembe.
<br />
o Amennyiben kiderül, hogy a hallgató mobiltelefont,
okosórát, okosszemüveget, illetve bármilyen kommunikációra alkalmas
készüléket használ vagy használt a felkészülés során, akkor a hallgató
nem kezdheti meg a záróvizsgát. Ellene a tanszékvezető fegyelmi eljárást
kezdeményez.
<br />
o A felkészülésre legalább 30 percet
biztosítunk.
<br />
<br />
<br />
<br /></font><h2><font size="2">
• A védés
folyamata
</font></h2><font size="2">
<b>Kérem, hogy a prezentációkat a vizsgát megelőző napon (jún. 14.)
12:00-16:00 óra között a Titkárságon elhelyezett laptopra töltsék fel és
próbálják
ki.
</b>
<br />
A biztonság kedvéért a prezentációkat a védés előtti estig el kell
küldeni a záróvizsga bizottság elnökének (laszlo.zentai@elte.hu)
is.
<br />
PPT, PPTX vagy PDF formátum
használható.
<br />
A prezentáció megengedett
hossza:
<br />
• MSc: 15-20
perc
<br />
<br />
A védés során a hallgatónak válaszolnia kell a bíráló(k) által
írásban feltett kérdésekre is. A prezentáció után a bizottság tagjai
további kérdéseket tehetnek fel, melyekre a hallgatóknak felkészülési
idő nélkül kell
válaszolnia.
<br />
<br />
A védésre/vizsgákra javasolt (kötelező) prezentáció készítése (ppt,
pptx, odp, prezi, pdf, stb. formátumban).
<br />
A bemutatókat a témavezetőnek is el kell küldeni a bemutatót megelőző
napon.
<br />
A bemutatókban az előadói nézetben NEM lehetnek szöveges
megjegyzések!
<br />
A bemutató a lehető legkevesebb szöveget tartalmazza, ne a dolgozatból
kiemelt szöveges CTRL-C/V-ből
álljon!
<br />
A bemutatót NEM felolvasni kell, hanem
előadni.
<br />
A dia-hátterek esetén javasolt a nem túl harsány színek/ábrák/képek
használata.
<br />
Szöveges dia esetén, 5-6 sor felett „olvashatatlan” egy dia
(kerülendő).
<br />
<br /></font><h2> </h2><h2><font size="2">
• Tételek
</font></h2><font size="2">
o Csak a felkészülésre szolgáló teremben
kidolgozott, kézzel írt anyag használható a felelet
során.
<br />
o A hallgató tételenként kb. 10 perces összefoglaló
előadására kap lehetőséget, melynek során a bizottság tagjai nem
szakítják meg az
előadást.
<br />
o A felelet után a bizottság tagjai a tételhez
kapcsolódó kérdéseket tehetnek fel. A bizottság tagjain kívül más
oktató is tehet fel kérdést a bizottsági elnök
engedélyével.
<br />
o
Tételsor:
http://lazarus.elte.hu/hun/tanterv/msc/zarovizsga-tetelek.htm
<br /></font><h2><font size="2">
• Eredményhirdetés
</font></h2><font size="2">
o Amint az adott napon a szóbeli vizsgák
befejeződnek, a bizottság zárt ülésen határoz az érdemjegyekről, és
döntését jegyzőkönyvbe
foglalja.
<br />
o Az eredményeket a bizottság elnöke a vizsgázott
hallgatók jelenlétében nyilvánosan
ismerteti.
<br />
• A záróvizsgára javasoljuk az alkalomhoz illő
öltözetet.
<br />
<br />
<br />
Ha további kérdésük lenne, keressenek fel
e-mailben!
<br />
Sikeres felkészülést
kívánok!
<br />
---
<br />
Dr. Ungvári
Zsuzsanna
<br />
adjunktus
<br />
ELTE IK Térképtudományi és Geoinformatikai
Intézet
<br />
Eötvös Loránd University Institute of Cartography and
Geoinformatics
<br />
1117 Budapest Pázmány Péter stny. 1/A.
7.84.
<br />
Tel:
06/1-3722-975/6703
<br />
<br />
MS TEAMS:
ungvarizs@staff.elte.hu
<br />
</font>
</BODY>
</HTML>