[Hallgato] "Cartography based on Google tools" című spec. koll.

Jesus Reyes jesusreyes at caesar.elte.hu
2015. Feb. 18., Sze, 10:25:37 CET

Kedves Hallgatók!

Április 10-étől 23-áig látogatást tesz a Tanszéken egy brazil kollégánő,
Arlete Correia Meneguette, aki oktató a Paulista Állami Egyetem Technológiai
és Tudományi Karának a Térképészeti Tanszékén (Universidade Estadual
Paulista, Faculdade de Ciencias e Tecnologia, Departamento de Cartografia),
Sao Paulo államban. Tartózkodása alatt tanfolyamot tart mesterszakos és
doktorandusz hallgatóknak, amelynek címe "Cartography based on Google
tools". Címéből következtethető, hogy különböző Google eszközök
alkalmazásával térképet kell elkészíteni. A mai napon a tanfolyam 2 kredites
speciális kollégiumként lett meghirdetve, lehet rá jelentkezni (kódja a
neptunban:  ITM-CBGT). A számítógépteremben levő gépek száma miatt csak 24
fő vehet részt, ezt a számot sajnos túljelentkezés esetén sem tudjuk
felemelni.

Korábban hallgatóimnak már röviden felvázoltam a tartalmat, de megismétlem
ebben a levélben:

A tantárgyat három nap alatt tervezzük megtartani, április 14-én délelőtt,
illetve 15-én és 16-án délután a nagy számítógépteremben (7.55-ös terem).
Minden egyes alkalom négy órás (valószínűleg 2x1.5 óra). Arlete fog jegyet
javasolni egy feladat megoldása alapján, amelynek teljesítése a spec. koll.
alatt megkezdődik.

Arlette egy előzetes "tartalomjegyzéket" is küldött:

Title: Cartography based on Google tools

14/04/2015: GeoWalk

Google Maps and Street View: GeoWalk planning
Google Camera: Capture of georeferenced photo spheres (spherical images)
Google Map Maker Buddy: Capture of georeferenced points and photos

15/04/2015: MapUp I

Google Maps Views: Creating constellations of georeferenced photo spheres to
make a Street View
Google Map Maker: Adding and editing of points, lines and polygons
Google Maps: Visualization of results obtained during the Collaborative
Mapping

16/04/2015: MapUp II

Google My Maps: Making of customized maps
Google Maps: Visualization of results obtained during the Collaborative
Mapping
Google Earth Pro: Generation of thematic maps with title, description,
graphic scale, legend and orientation
Google Fusion Tables: Making of heat maps

A múlt pénteken megtartott tanszéki értekezleten szó esett a spec. koll-ról
és a kollégák közreműködését kértem a tanfolyam megvalósításában, vagyis:

- A spec. koll.-ot felvevő hallgatóknak megengedélyezni, hogy azon a három
napon részt vegyenek a foglalkozásokon.
- Az április 14-én, 15-én és 16-án a 7.55-ös teremben órát tartó oktatókat
megkértem, hogy erre az egy alkalomra, vagyis három napra (ha jól emlékszem,
ez a tavaszi szünet utáni első hete) engedélyezzék nekünk a terem
használatát.

Egyelőre ennyit, ha valakinek kérdése lenne, keressen meg engem a szobámban.

Arlete nevében is szeretettel várjuk az érdeklődők jelentkezését!!!

Üdvözlettel,

Jesus Reyes