[Tajfutas] FW: [MTBO] Pannon morzsák

dr. JANKÓ Tamás jankot at t-online.hu
2024. Júl. 7., V, 17:54:37 CEST

From: mtbohun at googlegroups.com [mailto:mtbohun at googlegroups.com] On Behalf Of Peter Vajda
Sent: Sunday, July 7, 2024 5:40 PM
To: <mtbohun at googlegroups.com> <mtbohun at googlegroups.com>
Subject: [MTBO] Pannon morzsák

Kedves Sporttársak!

Ezerrel dolgozunk a Pannon MTBO-n, hogy a résztvevők számára egy jó versenyt biztosítsunk a nyár közepén. Az időjárás ilyenkor olyan amilyen, ezzel nagyon nem tudunk mit kezdeni, de ha tényleg meleg lesz, ha máshogy nem a verseny központban lévő vendéglátó egységben tudjátok majd enyhíteni a hőt a hűsön ülve. (A térerő hiány miatt kártyás fizetés nincs)  Én mint pályakitűző annyit tudtam tenni, hogy az előzetesen megjelent nyers pályaadatokon finomítottam, és egy picit csökkentettem. Bár a véleményem szerint az előző sem volt ilyessztó, ez meg egyenesen barátságos. Csak nehogy szombaton arra panaszkodjatok, hogy túl rövid lett. A legfrissebb pályaadatok a honlapon fellelhetőek!

https://pannon.mtbo.hu/index.php/elozetes-palyaadatok.html

Pár szót a terepről.

A terep száraz, kivéve azt a pár tócsát, ami kb 6 hét aszály múlva is még ebihal és szúnyoglárva telep lehet. Zajlik a kaszálás, aratás, birka legeltetés ott ahol ilyet érint a terep. Pont ezért a kaszálók nagy része nem lesz átvágható, hiszen lehet hogy épp a verseny előtti napon fogják lekaszálni, és ennyire még én sem tudok aktuális lenni. Az utakról letérni tilos, kívéve ahol az IOF megfelelő jele látszik (sötét narancs, illetve mákos tészta, na meg a sötét narancs nyiladék, vagy kaszáló széle)!

A terepet amennyire lehet ismeritek, nem először jártok rajta, de mindig mutat újat. Pl úgy látszik Szentkirályszabadja és Almádi sem a csóró települések közé tartozik, így nőnek ki a földből az új építésű luxusházak, és elég sok utcát leaszfaltoztak, olykor már követni sem tudom. Mondjuk hogy az erdő közepére, se eleje se végére, hogy került aszfalt azt nem tudom. Az elmúlt időszak hirtelen nagy esőzései is megtették a hatásukat, a meredekebb oldalak útjait kimosta. Így kétszer olyan óvatosan menjetek ilyen helyeken mert néha az utolsó pillanatban van egy egy vízmosás keresztbe. (Nem szertnék senkit sem a veszprémi kórház sürgősségién vagy traumatológiáján látogatni, különben is eléggé leterheltek!) Általában a veszélyesebbnek minősített utak mellé raktam felkiáltó jelet, de én mindenhol le tudtam menni, ahol nem azt meg letiltottam. Aki járt már itt tudja, hogy a terep egy része aktív montizásra vagy épp motorozásra ki lett alakítva, így vannak kialakított DH pályák is a terepen. A partizán bike parkok környékén (ezek az IOF erdőn átvágos mákostészta jelével jelölve is lesznek) óvatosan mit vállaltok be. Az Öreghegyről érkező DH ösvények meg tényleg baromi jó ride-ok. De minden pálya úgy lett kitűzve, hogy aki abban a kategóriában indul tudja teljesíteni az átmeneteket. A középtáv egy részén próbáltam tanulni a Balaton MTBO-tól ;)!
A hosszútól meg nem kell megijedni, igazi jó kis bringázós pálya lesz, a vasárnap reggeli hűvösben! Ma megnézte a hosszú pályákat a verseny elnökasszonya, az elitre csak annyit mondott "Na jó én a 8-asig elfáradtam...agyilag, pedig csak néztem"! A hosszabb pályákra tervezünk egyéni frissítő pontot. Ez azt jelenti, hogy mi nem viszünk ugyan ki vizet, de ha a verseny előtt leadtok zárt kulacsokat, akkor ezeket kihelyezzük egy pontra, ami a pályák kb 2/3-nál 3/4-nél van. Ott tudtok kulacsot cserélni. Természetesen majd a bontáskor behozzuk de mivel nem lesz messze a VK-tól, ti is ki fogtok tudni a verseny vége után levezetésként menni a kulacsért. Mint ahogyan engedni fogjuk azt is, ha valakinek technikai problémája van akkor a VK-ba betekerve vagy azt érintve, (erre is ad a pálya lehetőséget) technikai szervízt tud az autójánál csinálni, csak a cél közelébe ne jöjjön! Illetve egy pumpát és szerelő eszközöket ki fogok helyezni, ahogyan azt már megszokhattátok!

Ennyit egy kis ízelítőnek! Egyelőre elég családiasan leszünk, illetve F21B-ben lesz komoly harakiri, de remélem nem csak 2 master kategóriában fogok tudni hosszútávú érmeket a nyakatokba akasztani az OB-n...

Ne feledjétek nevezés hétfő éjfélig!

https://www.orienteeringonline.net/CompetitionBasicInfo.aspx?CompetitionID=13415

Puffy

--