[Tajfutas] Elköszönés, részben offtopic

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2023. Jan. 27., P, 13:32:01 CET

Sziasztok!

Egészségügyi okok miatt jobbnak látom, ha abbahagyom a tájfutást. Bár
EK-ként még néha nem rangsoroló kategóriában, valamint rendezésben szívesen
részt veszek. Búcsúzóul mellékelek egy hosszú videót diákolimpia témában,
de nem sport hanem tantárgyi diákolimpiákról szóló beszélgetések képezik
ennek a tartalmát. Ennek kapcsán az is szóba került, hogy az olimpiai
bizottság valamelyik bürokratája kifogásolta és nem akarja megengedni, hogy
az olimpia szót sporton kívüli rendezvényekre, tehát konkrétan ezekre a
nemzetközi tanulmányi versenyekre használják. Ezek szerint Muszély György,
Károlyi Gyula és jómagam nem diákolimpián, hanem valami máson vettünk részt
sikeresen? (Elnézést, ha valamelyik tájfutót kifelejtettem.) Vagyis ezentúl
másnak kell nevezni ezeket a nemzetközi tanulmányi versenyeket?

Az alább mellékelt videót, egy 24-én, most kedden tartott
rendezvény közvetítéséről csak az nézze meg, aki nagyon ráér. 2 és fél
órás, amiben nekem is van egy 6 perces performanszom a videó 9. és 15.
perce között. Közismert rossz beszédképességemhez híven unalmasan, lassan
és hibásan beszélek. Egy híresség, Mérő László is jelen van, utánam ő
következik a 15. perctől. Amire leginkább felhívnám a figyelmet, mert
szerintem az a beszélgetés legérdekesebb része: a 2012. évi földrajzi
diákolimpián részt vett Békés Gáspárral folytatott beszélgetés a videó 51.
és 77. perce között, aki nagyon szépen és gyorsabban is beszél. Ebben a
részben (a nem sportbeli diákolimpiákkal és diákolimpikonokkal kapcsolatos)
tudománypolitikáról is sok szó esik. Ő panaszolja azt is, hogy valamilyen
illetékes elvtárs meg akarja tiltani ilyesmire a diákolimpia kifejezés
használatát.

Sajnos vágáshoz nem értek, nem tudom lerövidíteni a videót a tájfutók
számára esetleg érdekes részekre.

https://www.youtube.com/watch?v=JQZXRT7i6VM

Üdv:
Kéri Gerzson