[Tajfutas] Záróvonal nem kerítés

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2022. Sze. 15., Cs, 01:14:26 CEST

Sziasztok,

A ROB előtt két példa, hogy mire figyeljetek és mit kerüljetek az OB
futás során.

A pécsi Kikerics Kupán legyalogoltam a Zöld pályát.

Az általam kihagyott 11-s pont irányából téptem lefelé a 12-s pontra,
ami a volt főiskolám (Pollack Mihály Műszaki Főiskola) és kollégiumom
(1976-79) területén belül volt elhelyezve.

https://drive.google.com/file/d/1Y7-BMjeOr-Vjw-bej-p00_0hxwIZAqP-/view?usp=sharing

Már látó távolban volt a főkapu, ahol később be is kanyarodtam, de
előtte még a mellettem futó kerítésre rá és visszapillantottam és ez a
látvány fogadott:

https://drive.google.com/file/d/1UXyaVnta-tS-vMI4T4Vk8dO1o8Ic_TZR/view?usp=sharing

Oppá, itt egy kapucska. Jelölve van ez a térképen? Igen, van ott egy
rövid megszakítás (kicsit zavaró, takaró szintvonallal), itt átmehetnék
és akkor jóval rövidebb lenne az útvonalam. Fotó1 nyíl a térképen. OK,
de ez a kapucska zárva van. Na, én ezt meg is fogom írni a lazarus
levelezőlistára, hogy milyen figyelmetlen volt a rendező és mentem
tovább a szaggatott útvonalamon. Másnap visszamentem a tett helyszínére,
hogy megnézzem, hogy mivel volt rögzítve ez a kapu.

Rendesen le volt csavarozva, olthatatlan kötéssel. Ellenben ez a kép
fogadott a kapuval majdnem szemben állva. Fotó2 nyíl.

https://drive.google.com/file/d/1rbb3PKlCheyo1iuAeYQGVVuCPAC4MACe/view?usp=sharing

Tehát be lehetett jutni a túloldalra a széttaposott, hiányos kerítés és
kapu között, így korrekt volt a jelölés.

Akkor jöjjön a záróvonal nem kerítés esete. A Zöld pálya 1-2 átmenete
(egy másik szín esetében a 1-5 pontok voltak a pályában a 1-2 megfelelője)

https://drive.google.com/file/d/1dwC9rKu9WYyFFm_8KzLPOx2Lg8KktmPt/view?usp=sharing

Kerestem az Északnyugati átjárót a sorpaneles épületek között. 1, 2, 3,
4, de gyorsan megállapítottam, hogy a sok csalogató sárga és járdák
ellenére egyiken sem tudok feljutni a házak feletti járdára. Mustár
zöldek és 0,4 vastagságú fekete vonalak a házak "hasadékaiban". Maradt a
balról (A) vagy jobbról (B) történő kerülés. Az A-t választottam, mert
láthatóan jóval rövidebb volt a párjánál.

A pontomra érve meglepődtem, hogy a térkép nem ábrázolja a házhoz
bevezető, de kapuval lezárt bejárati rész járdáját (érdekes módon a 2016
évi városi közműalap térképen sem szerepel, ettől még véleményem szerint
fel kellet volna venni a térképre), de a legnagyobb meglepetésem az
volt, hogy három versenyző is akkor érkezett bentről a zárt kapuhoz és
elkezdték az akadály leküzdését. Záróvonal nem kerítés.

Foghegyről, sietségemben csak annyit mondtam félhangosan, hogy ti mit
kerestek ott bent?

A pont a fiam közelében lévő sövényvégnél látható korlátra volt feltéve.
https://drive.google.com/file/d/13JG42uL5xvkz2Tlpuz26cnSFrW4K059_/view?usp=sharing

Másnap ezt a területet is megnéztem alulnézetből, hogy megfejtsem,
hogyan juthattak ide fel a versenyzők, mustár-zöldön és 0,4 vonalat
áthágva.

Hát úgy, hogy a fenti térképrészleten a 2-s nyíllal jelölt helyre
érkeztek és ott az alábbi, térképen nem jelölt megoldással tudtak élni:

Találtak egy lépcsősort ami 0,4 vastag támfal tetejére vezetett és
aminek a kapuja nyitva is volt:

https://drive.google.com/file/d/1L3n-X9eUCikgf2H_CwiuUDDhH0TQ5D4s/view?usp=sharing

Fellépcsőzve és ház fala mellett elfutva a sarokban balra néztek, ahol
újabb lépcsősor fogadta őket:

https://drive.google.com/file/d/1x4gq2E1hrlR6X3oZmlNg1RJC2oqMD6Kh/view?usp=sharing

Ezen feltrappolva érkeztek meg a "zsákutcába", ahol meghágták a bezárt
kaput, vagy csak átnyúltak, érintették a pontot és visszafordultak, mert
a 3-s pontra az volt a legrövidebb,  de legszabálytalanabb útvonal.

Végül nézzük meg azt a képet ami a lenti nyitott kaput ábrázolja:

https://drive.google.com/file/d/1Bpk-Ed0xCzvchy4IYNVUgZJa1aYi3QLD/view?usp=sharing

Magánterület, belépni tilos!

Körültekintő versenyzést a hétvégén.

Slava Ukraini!