[Tajfutas] Múltba révedés - 1982

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2022. Sze. 9., P, 00:58:23 CEST

Sziasztok,

1982-t írunk (szept. 10-12.). A  magyar (felnőtt) válogatott a
Szovjetunióba (Szovjet-Ukrajnába) utazik a Béke és Barátság Kupára (ma
már ezt a két szót feledjük) Helyszín: Cserkaszi, a Dnyeper partján.

Életem egyetlen versenye a CCCP-ben. Kijevben töltöttük a csütörtök
éjszakát, számunkra ötcsillagos hotelben. Az emeleti hoszteszhölgyek,
már rá sem néztek a csereárunak szánt Trapper farmerre. Farmernek már
náluk is a Levis számított. A mai (de lehet, hogy már akkor is így
nevezték) Majdan tér keleti végén lévő Ukraina Hotel x.-k emeltén volt a
szállásunk:
https://www.google.hu/maps/@50.4506806,30.5225755,3a,75y,136.64h,84.57t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipNhynTbuwbsUu0X1-YDfVYnttpNUUr1zBt3nhu2!2e10!3e11!7i6912!8i3456?hl=hu

Másnap szárnyashajóval utaztattak le minket a Dnyeperen Cserkaszi-be.
Balatoni, fonyódi gyerek vagyok, de azóta sem láttam ilyen széles
vízfolyást. Halvány dunszton nem volt róla, hogy ez egy visszaduzzasztás
eredménye
<https://www.google.hu/maps/@49.9849018,31.3359553,3a,75y,287.09h,79.59t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOjqA51uSpY2VWbhYSOhEnWZYPo1sHvVUPyONgM!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOjqA51uSpY2VWbhYSOhEnWZYPo1sHvVUPyONgM%3Dw203-h100-k-no-pi0.95010024-ya33.55013-ro5.9395905-fo100!7i10560!8i5280?hl=hu>.
Felszállás előtt az idős nénik, a piacról hozott megtömött batyúkkal
időben és illemtudóan sorban álltak. Mi sportsmanek várakoztunk a
partvonal szélén, majd jött egy főmeghízott, aki a nénéket várakozásra
szólította fel, minket pedig előre terelt a hajóra. Én úgy emlékszem,
hogy aztán átadtuk az ülő helyeinket.

Szállás erdei szállodában a terepbemutató szélén
<https://www.google.hu/maps/@49.5197423,31.825122,280m/data=!3m1!1e3?hl=hu>.
A térkép:
https://drive.google.com/file/d/19pI6PthMLRVbB-dHaGLeIDWmyXclDs_A/view?usp=sharing

Élmény 1: Terepbemutató végén a "rajtháromszögben" látható
kerítéskapunál várjuk az utolsó versenyzőnket, Dosek Toncsit. Mikor
feltűnik az egyenes dózerúton, akkor a nemzetközi mezőny harsány
biztatásban tör ki.

Toncsi kapcsol és belegyorsít. A két-méter magas, kerítésdrót borítású
kapu bal szárnya be volt hajtva. Tocsi viccesre fogta a figurát és
utolsó mozdulatával, egyik lábát a kerítés közepére téve, a két kezével
a kapu tetejébe belekapaszkodva abban reménykedett (joggal), hogy a kapu
ismeri a fizikát és zsanérjain elfordulva beforgatja őt a szállás
területére. Nem ez történt. A felső zsanér kiszakadt és a kapun a rajta
csüngő Toncsival egyetemben,  egyre gyorsuló tempóban a földre dőlt.
Majompóz, huhogás, meghajlás. Vastaps, nevetés.

Naplóm azt tartalmazza, hogy színpompás volt a megnyitó. Egy pillanatára
sem emlékszem vissza. Tán itt
<https://www.google.hu/maps/@49.4369006,32.0730454,3a,81.8y,22.95h,92.5t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMTrYjWkN2aWeHn2l6AWm5-NWwcC9nCDQNOMxgy!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMTrYjWkN2aWeHn2l6AWm5-NWwcC9nCDQNOMxgy%3Dw203-h100-k-no-pi-6.7524114-ya339.54547-ro-0-fo100!7i5760!8i2880?hl=hu>
vagy ennek közelében lehetett.

Egyéni Verseny: Az első pályaszakasz dombos, könnyű pontokkal (5,4 km 7
ep 360 m szint) Hiba nélkül teljesíti majd mindenki. 30-33 perc között.A
második rész egy mocsaras területen kijelölt kötelező 600m-s útvonallal
kezdődött. 10,5 km 160 m szint, az elején ronda, benőtt, csalános,
kiszáradt mocsarak. Rejtett pontokkal, ezt követően hullámzó terepen
szép nyírfaerdőben irányfutások.

Férfi pálya térképe - 1. rész:
https://drive.google.com/file/d/1P5uh5PsQdgAkSf8988zDcPFHBK8QdyPZ/view?usp=sharing

Férfi pálya térképe - 2. rész:
https://drive.google.com/file/d/1qGIBHAG6TMEzo_hahUne0u9f45be0ha8/view?usp=sharing

Férfi eredmények:
https://drive.google.com/file/d/1ynGm8mu-kGU1WjtOBWj5grNg1CVksqXE/view?usp=sharing
(Kik is voltak a csapattagok?)

Váltó eredmények:
https://drive.google.com/file/d/16bxxt2DrP2BLJsLyoJnqXqMjCHgLsLKz/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11AnEAapmEGrYah6zDB2CYJqyBW3QemiF/view?usp=sharing

Egyéni statisztika 1976-1981 között:
https://drive.google.com/file/d/11AnEAapmEGrYah6zDB2CYJqyBW3QemiF/view?usp=sharing

Váltó statisztika és csapathelyezések: 1976-1981 között:
https://drive.google.com/file/d/1cG9CjJUCLS5B0kfAD1RAXGyw-xDm-giX/view?usp=sharing

Rajtszám:
https://drive.google.com/file/d/193mW9_yYA47wBk3y0O-iYRxD6enxtEuW/view?usp=sharing

Képeslap:
https://drive.google.com/file/d/1zofxgSS8Jx-3eDAI-iSCnSZL4Vu50qyc/view?usp=sharing

Élmény 2. Buli után a szállásom szerettük volna kipihenni az est
fáradalmait a kora reggeli indulás miatt. Sajnos a fejünk felett lévő
szobában egy idős pár kedvenc háziállatukkal pihent. Azaz, a kutyus
nagyon mozgékony volt és hozzánk a mennyezeten keresztül a folyamatos
járkálása hallatszott le. A kialvatlan 5-s ébredéskor, majd indulásnál a
Toncsi a szoba sarkában észrevetett egy hosszú nyelő felmosófát. Toncsi
sejtelmesen rám pillantott és visszabólintottam, jelezve, hogy mehet a
"tánc". Toncsi megfogta a felmosófát és jó hosszasan felkopogott vele az
emeletre. Do szvidányija.

Kijevből indultunk 11:45-kor és már Bp-n voltunk 10perccel korában
11:30-kor. Ez hogyan fordulhat elő?

A változás szelét érzem a levegőben. Újra kapható a piros étcsokis
Balaton szelet (119 Ft). 10-t vettem is belőle azonnal. Vásárolj belőle
te is jó sokat és ezzel  támogatod az ukrán tájfutókat.

Vicc a végére: ABC bolt (nem ilyen sorrendben szerepeltek benne a betűk)
, ahol a Balaton szeleteket vásároltam. Vezetőnő kezébe vesz egy energia
italt és odaszól a pénztárosnak. Ez a termék ma 459 Ft, holnap akciósan
529 Ft lesz. ??!!

Találós kérdések. Hol rendezték az 1980-évi Druzsba Kupát, ahol második
lettem? Hol és mikor rendezték azt a Druzsba kupát ahol első lettem? Kék
Adidas rövidnadrág, kék-fehér csikós gumirozott térdzokni, csaláncsípések .

Slava Ukraine!акварель или рваный флаг украины PNG , флаг, день
независимости, разорванный флаг PNG картинки и пнг рисунок для
бесплатной загрузки | Ukraine flag, Flag background, Flag vector