[Tajfutas] Versenyfutam Esztergomban vasárnap - nem szokványos

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2022. Sze. 5., H, 18:05:02 CEST

Sziasztok!

Nincs erre - vagyis hogy a nem és a kor függvényében hogyan változik
futásban a teljesítőképesség a felnőtt férfiakhoz viszonyítva - egy
széles körű nemzetközi adatfelvételen alapuló táblázat az atlétikai
szakirodalomban?

Igazából a hazai tájfutó ranglistánk is ilyesmivel próbálkozik, hiszen
mind a fiataloknál, mind az időseknél egy széles korskálát próbál
összehasonlíthatóvá tenni, és (többek között) a korcsoportokra
meghatározott paraméterekkel éri el, hogy F12-ben vagy F75-be ne
lehessen ugyanolyan jó ragsorpontokat futni, mint F18-ban vagy F35-ben.

Én ugyan pont arra jutottam magamban, hogy ezt nem biztos, hogy meg kéne
hagyni, mert most sem működik jól - de ha tartjuk, akkor meg felmerül a
kérdés, hogy miért álltunk meg nemenként 3, vagyis összesen 6 külön
ranglistánál. Ez egy csomó szívást okoz most is, egyfelől a ranglisták
közötti pont-átszámítás terén, másrészt a korhatáron lévők esetében. Egy
18 éves ifi pl. most nem tud ifi pontot futni az országos diákolimpián,
mert az a 19 éves kategória-társak miatt már a felnőtt ranglistára számít.

Szóval lehetne gyakorlati haszna egy ilyen összehasonlítási táblázat
felállításának a tájfutásban is, csak nagyjából lehetetlen adatokat
szülni a megalkotásához. Egy teljes ROB-mezőny pl. ugyanazon a pályán 1
perces rajtidőközzel is 22 órán keresztül rajtolna...

Üdv,
Skuló Marci