[Tajfutas] XV. Nógrád Nagydíj - előzetes - 4. (befejező) rész

Kovács Gábor gabor01kovacs at t-online.hu
2022. Már. 15., K, 22:09:33 CET

Sziasztok!

Ma estére a közelgő Nógrád Nagydíj utolsó futama, a hosszútáv maradt.
Ez is WRE futam, továbbá válogató a magyar versenyzőknek az Ifi EB-re és a Főiskolás VB-re.
Válogató ezen kívül a lengyel ifi válogatottnak is az Ifi EB-re.

Fontos! Azoknak a versenyzőknek, akik WRE pontot szeretnének futni, nem elég az E-nevezésben nevezniük, hanem nekik az IOF Eventorban is nevezniük kell (futamonként külön-külön). Mindhárom nappali futam világranglista futam.

A hosszútávú futam terepének kisebb része ismerős lehet az elmúlt években Somlyóbánya-Kazár-Mátraszele környékén rendezett versenyekről (ONEB2013, Nógrádi Hungária Kupa 2015, Nógrád Nagydíj 2016, 2017, 2021, KOB 2021).
A hosszútáv terepének nagyobb részéről viszont 1980-ban készült utoljára tájfutó térkép.
Ráadásul ez a tereprész 1980 óta jelentősen átalakult, a külszíni szénbányászat eredményeképpen. Így aki esetleg indult a 42 évvel ezelőtti Semmelweis emlékversenyen, az sem fog ráismerni.
A 2021-22-ben elkészült 6 négyzetkilométernyi térkép ábrázolja ezeket az egykori külszíni fejtéseket, és a körülötte elterülő, jól futható, részletgazdag domborzatú erdőket.

A mai terepbejárás alkalmával készült néhány új terepfotó megtekinthető a honlapon.
Kettőt itt is mellékelünk, két térképrészlettel együtt.

További térképrészletek szintén a honlapon, ugyanott megtaláljátok a régi térképeket is.

Nevezni lehet az E-nevezésben.

Mindenkit szeretettel várunk!

SDS & BBB rendezők