[Tajfutas] SI dugóka rejtély

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2022. Aug. 16., K, 13:09:25 CEST

Sziasztok!

Igen, a budapesti 3SZ-eken már felbukkant a probléma.

Arról van szó, hogy a dugókák 2-es számrendszerben tárolják az adatokat,
és a legrégebbi 5-ösöknél hajlamosak a bitek átfordulni, ami 10-es
számrendszerben más számokat ad vissza.

Ezt elsőként a doboz kódoknál vettük észre, a delikvens megfogta az
54-est (0110110), a dugókájában meg volt helyette 73-as (1001001).
De egy esetben volt már, hogy maga a dugóka száma is az inverzére fordult.

Jelen esetben ide-oda billeghetnek különböző helyiértékeken a bitek.

Üdv,
Skuló Marci