[Tajfutas] Gáz van! off:)

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2022. Aug. 3., Sze, 19:01:05 CEST

Sziasztok,

Köszönöm szépen az eddigi tanácsokat. Kezdem magamat mélyebben beleásni
a problémába és annak megoldásába.

Ez itt a kormányrendelet:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2200259.KOR&dbnum=1

Benne az alábbi ponttal:

9. §(1) A lakossági fogyasztó az e rendelet szerinti kedvezményes
mennyiségeket időarányosan jogosult igénybe venni. Ennek érdekében az
egyetemes szolgáltató naparányos elszámolást alkalmaz, amelynek alapján
a felhasználó számára kiállított számlában a kedvezményes mennyiség
1/365-öd részének és a számlázási időszak napjainak szorzatát
érvényesíti, és az e feletti rész számlázása történik lakossági piaci
áron vagy versenypiaci költségeket tükröző áron. Földgáz felhasználói
adatszolgáltatáson vagy elosztói leolvasáson, leolvasást helyettesítő
becslésen alapuló számlázása, valamint az azonos mennyiségről kiállított
részszámlákon kívüli egyéb részszámlák esetén az egyetemes szolgáltató
üzletszabályzatában rögzített fogyasztási jelleggörbe alapú kedvezmény
meghatározást kell alkalmazni.

és egy cikk amit most találtam a Portfólió oldalán:

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220729/rezsicsokkentes-tiz-vagy-akar-szazezreket-is-bukhat-aki-nem-figyel-erre-az-apro-reszletre-557649

Tanulmányozom.

Pontosabb alapadataim: 2260 m3/2021 évben a fogyasztásom. Ugyan
nyílászárókat cseréltem, viszont elkezdtük használni a tetőtér 25 évig
nem használt részét, tehát megnőtt a fűtendő légköbméter. Előzetes
számításom szerint, ha a téli külső hőmérséklet hasonló lesz mint a
tavalyi, akkor kb. 100 m3-rel kevesebb lesz a gázfogyasztásom. További
szigeteléseket tervezek és valszeg lejjebb lesz állítva a termosztát és
többet fogok fűteni árammal, mert ott 1600 KWh az évi fogyasztásom a
2523 KWh helyett.

Addig is kiszámítottam, hogy mennyivel növekedne a kiadásom, ha semmin
nem változatok. Az évi 240.000,- Ft/év felett még 340.000,- Ft/év
(Dúrva!!!!!) lenne a kiadásom, ha december végén nem módosítanak a gáz
"versenypiaci költségén".

Azt már tudom, hogy itt fogom bejelenteni az óraállást, ha mellette
döntök: https://onlineugyintezes.mvmnext.hu/

Ne kíméljetek, bátran jöhetnek a további tanácsok.

EOC2022 Facebook oldala képgalériával és egy gyenge minőségű
filmfelvétellel. https://m.facebook.com/eoc2022/