[Tajfutas] Ismeretlen térképjelek

Kovács Gábor borea at is.hu
2021. Okt. 24., V, 15:53:00 CEST

Sziasztok!

Az említett N és Z betűket kerítésként kell értelmezni, az áthatolható kerítés jelével jelzett kis téglalapok, a rajzolatuk valóban N vagy Z betűre hasonlít.
Mindegyik nagy (80-90 átmérőjű) irtás folton belül van egy sokkal kisebb (10-20 m átmérőjű) meghagyott fehér karika, ahol nem vágták ki az erdőt.
Az egyik kerített rész az irtásban, a másik a meghagyott erdőfoltban van benne.
A magános N és Z betűk is hasonló kis kerítésecskék.

Nálam hozzább értők (a lista erdész olvasói) majd biztosan mondanak pontosabbat is.

Ha jól tudom, ez valamiféle “lékeléses” erdőművelés.
Sok felé van ma már ilyen, kisebb-nagyobb kerek foltokkal, pl. a Naszályon, de a szögligeti HOB térképén is voltak ilyenek, amik a 2009-es VB óta keletkeztek.
Nem nagy egybefüggő területeket irtanak le tarvágásként, hanem kisebb foltokat. Így a nem kívánt talajerózió és más káros mellékhatások megelőzhetők.
A Hosszú-hegyen lévők, ha jól gondolom, valami kísérletnek is a részesei, vagy legalábbis monitorozzák az így levágott irtásokat. A bekerített kis részeknek is ehhez lehet köze.

Üdv
Kovács Gábor