[Tajfutas] tanácskérés (tájfutó versenyre járásra is alkalmas) autó vásárlásához

Tamas Keleti tamas.keleti at gmail.com
2021. Már. 12., P, 15:54:25 CET

Kedves Tájfutók!

Sajnos néhány hete - történetesen épp tájfutóversenyre menet - valaki
nem adta meg nekem az elsőbbséget, így a 19 éve használt, szeretett,
23 éves Toyota Corollám gazdasági totálkáros lett, ezért most
nekiálltam megkeresni azt a fiatal autót, ami reményeim szerint a
következő 15-20 évben fog engem remekül kiszolgálni.

A Corollám csak egy szempontból nem bizonyult tökéletes választásnak:
az alacsony alváz és mélyen lévő kipufogó nagyon nem szerették, amikor
tájfutó versenyekhez földutakon és réteken kellett mennem, parkolnom.

Ezért most arra gondoltam, hogy megpróbálom a tájfutó szempontot is
valamelyest figyelembe venni, ezért fordulok hozzátok tanácsért. Mivel
nem térképet akarok javítani vagy versenyrendezést előkészíteni, hanem
csak évi néhány alkalommal eljutni tájfutó versenyek kijelölt
parkolójához, ezért természetesen nem terepjárót akarok, csak olyan
autót, ami nem viseli átlagnál rosszabbul, ha lejövök az aszfaltútról.

Elég egy kisebb autó is, és a fő szempont, hogy még 15-20 évig
megbízhatóan és gazdaságosan működjön évi 10-15e km körüli (nagyobb
részben Bp-en belüli) használat mellett. Kb 3-4 M Ft-ot tudok
rászánni, és jelenleg 3-5 éves Toyota Yarisban és Honda Jazzben
gondolkodom.

Minden ötletet, tapasztalatot, tanácsot köszönettel veszek, akár
privátban, akár itt.

Köszönettel,

Keleti Tamás