[Tajfutas] Sportolj tudatosan az erdőben.

János Simics janossimics at gmail.com
2021. Aug. 23., H, 21:31:17 CEST

A helység neve helyesen Huszárokelőpuszta, amely név még
a Szépkenyerűszentmártonnál is furcsább név a maga módján.
A Huszárokelőpuszta név etimológiájának három változata is van,
legéletszerűbb változata azonban az , amely a névadást a lovas, huszáros
évszázadaink Bakony melléki szokásrendjéhez paszítja. Bécstől, Győrtől
Pápán át az Öregbakony lábáig a huszárok a hintók és kocsik mögött
poroszkáltak, hogy ne verjék a port az uraságok és úrhölgyek szemébe, ne
vegyék el a kilátást a kocsisor elöl, s ne potyogtassanak lógombócokat a
kocsikerekek alá. Amikor megérkeztek a Bakony lábához, mielőtt behatoltak
volna Sobri Jóskáék felségterületére, a pusztai pihenő után elhangzott a
parancs: Huszárok! Előre!

Mindenkitől elnézést az off topicért de az egyik nagy szerelmem a
tájtörténet és az etimológia így ezt nem hagyhattam veszni.
Üdv:
Simics János

Kerényi Dénes <dkerenyi at qualiplan.axelero.net> ezt írta (időpont: 2021.
aug. 23., H, 21:20):