[Tajfutas] ROB-ORVB KÖTELEZŐ AJÁNLÁS!

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2020. Sze. 9., Sze, 08:45:12 CEST

Sziasztok!

Én is csak filózok; a kötelező ajánlásban foglaltakkal teljes mértékben
egyetértek.
A lényeget előre bocsátva: Mindig eszembe jut, hogy a versenyekre utazás is
komoly veszély a koronavírus szempontjából.
Nagyon elszomorít, hogy a közlekedési vállalatok illetékesei és a hatóságok
mennyire félvállról veszik a járműveken elméletileg kötelező maszkviselést.
Mivel a nagy többség kocsival megy a bajnokságainkra, versenyeinkre,
kezdjük ezzel. A hosszú lappangási idő miatt a kocsiban ülők egyike sem
tudhatja biztosan, hogy nem fertőzött-e. Ám a maszk használata eszükbe sem
jut. Pedig távolság nem tartható a kocsik utasterében.
Rátérve a vonatos utakra, azt tapasztaltam, hogy a vonaton ülők nagyjából
30-50 %-a viselt csak maszkot. A kalauzokat ez egyszer sem érdekelte.
Jómagam mindkét változatot átéltem. A Sparira is (Bp-Tatabánya-Vérteskozma
elág. útvonalon) , de a 2. nap kocsival hoztak el Budaörsig, ahol BKV
buszra szálltam. A KOB-ra 1. nap oda-vissza vonattal Várpalotára, onnan
tovább busszal. A 2. nap kocsival vittek és hoztak. Az ROB-re vonattal
megyek, több mint 3 óra vonatozás oda és ugyanannyi vissza.
Összefoglalva a lényeget: az utazásokban látom a nagyobb kockázatot. Bár
kevesebben kényszerülünk egy légtérbe, de (nem saját vagy ismerős kocsija
igénybevétele esetén) idegenekkel, ezért jobban félek. A bajnokságon sokan
leszünk, de olyan esetet még nem hallottam, hogy tájfutó lett volna
koronavírus fertőzött, ezért ettől kevésbé félek. Végül megemlítem ezzel
kapcsolatban, hogy a múlt szombati nagy tömegben (kb. 15 ezer, de majdnem
mind idegen), résztvevővel rendezett WIZZ AIR félmaratonra ugyan
beneveztem, de az előző napokban megjelent COVID hírek miatt nem álltam
rajthoz.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson