[Tajfutas] Egy térkép evolúciója avagy a térképészet revolúciója

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Okt. 27., K, 19:01:28 CET

Sziasztok,

Nem tudom, hogy Skuló pontosan melyik hegyoldalra gondol, de a térkép
délkeleti részén (54-s pont és a tőle délkeletre lévő lankás hegyoldal
<http://admin.mtfsz.hu/fajl/get/fajl_id/24242/tipus/render>) a második
világháború alatt lőtér volt, onnan az akkor még kopasz, legelős
hegyoldalból le lehetett látni a pécsi reptérre, ami a mai Uránváros
területén helyezkedett el. (Tán Ábel többet tudna róla mesélni.)

"Kiképzésünk és oktatásunk az előre meghatározott rend és tanterv
szerint folyt. Szerettük a gyakorlati kiképzést is, mert mindig valami
újjal ismerkedhettünk meg. Ebben az évben, 1943 októberében
rendszeresítették az égőgyújtós, nyeles 1942 M. Vécsey-féle
kézigránátot, amelynek égőgyújtója a dobási lendület hatására
automatikusan lépett működésbe. A kézigránátot működésbe lehetett hozni
kézben is a nyél kihúzásával vagy nagyobb távolságból zsineggel való
elrántással. A patacsi lőtéren nekünk is bemutatták ezt az új
hadieszközt. E bemutató után történt az a sajnálatos eset, amely egyik
társunkat fél szemétől megfosztotta." Forrás:
http://www.elib.hu/04900/04967/html/

+
https://www.tajfutas.hu/hirek/23-tajfutas/1953-vilagversenyekhez-hasonlo-elmenyt-akartam-adni

No, akkor mi volt a "vétel" a F/N 21 1-2 átmenetében?