[Tajfutas] Behind the scenes - Boróka Kupa bemérés

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2020. Már. 3., K, 12:36:01 CET

Érdekességképpen leírom, hogy történt a *Boróka Kupa 1. napjának bemérése*.
A verseny előtt a pályakitűző felkeresi az ellenőrzőpontokat, megjelöli a
terepen, hova kerülnek majd az ellenőrzőpontok. Mivel itt a fizetős
kategóriák között MapRun pálya is szerepelt, illett arról is meggyőződni,
hogy a telefon GPS-e a megfelelő helyen jelzi majd a pontérintést. Ezért
feltöltöttük az összes pontot szabadpontos pályaként a MapRun szerverre,
hogy ne csak a tervezett MapRunnos pontokat nézzük meg, hanem az összeset.
Mivel *kékpontos*nak adtuk meg, arra is gondoltam, *segít majd az
ellenőrzőpontok bemérésénél*, ha látom merre vagyok 🙂. "*Hagyományos*"
módon készültem a terepmunkára, ahogy eddig mindig, *kinyomtattam az
összpontos térképet papírra, betettem a szokásos felszerelést, tájolót,
távmérőt, színes ceruzákat a hátizsákomba*. Mikor reggel, otthonról 150
km-re, a célnál elővettem a hátizsákomat, szomorúan láttam, hogy *a
kinyomtatott térkép otthon maradt.* Rövid pánikhangulat után jött a
felismerés, hiszen nálam van a térkép, pontok is, csak benne a telefonban.
Ki is pakoltam a tájolót, távmérőt, ceruzákat mint *immár felesleges
kacatot* a hátizsákból, kerestem egy darab papírt és tollat, hogy a
szimbolokat felírhassam valamire majd. Kicsit még hezitáltam, hogy letöltök
egy diktafon appot, hogy írni se kelljen, de nem akartam a telefont még
ezzel is terhelni.
A *kék pont végig mutatta merre járok*, az ellenőrzőpontok tervezett
helyénél *a telefon figyelmeztően csippant*, itt kell kitenni a stekket.
Jóval hamarabb végeztem az összes pont felkeresésével, mint a "hagyományos"
módszerrel, hiszen nem tébláboltam semmit, zsinórban, magabiztosan mentem a
pontokra 🙂.
Mindehhez persze *kellett Dénes Zoli georeferált* (illeszkedik egy
koordináta rendszerhez), *és kiválóan helyesbített térképe*, nagyon jól
nyomon tudtam követni mindent, a kék pontot terelgetve.
Előzetes szándékom ellenére, így sikerült talán az idei első "digitális"
pontbemérést elkövetni, és az általam eddig is nagyra becsült MapRun app
egy újabb használati lehetőségére rátalálni.
A teljes útvonalamat *itt találjátok
<http://www.p.fne.com.au/rg/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=3141&cID=1&pID=50003&pin=2302>,*
figyelemre méltó, hogy egy olcsó telefon (LG K9), egyszerű gps-e is
alkalmas erre. A zöld vonal a telefonból számazik, a fekete egy profi gps
logger, alig van eltérés az útvonalak képe közt.* További érdekességek a
MapRun világából. <https://www.facebook.com/groups/1169522923243913/>*

[image: bemérés kicsi.jpg]