[Tajfutas] Thierry Gueorgiou rehabilitálása

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2020. Jan. 29., Sze, 20:50:32 CET

Sziasztok!

Ha már így szóba került Gueorgiou tudása, kihasználom az alkalmat és
felteszem a tájfutás élvonalát jobban ismerőknek az engem már régóta
foglalkoztató kérdést:
Mitől volt Tero annyira jó?

Voltak-e komoly atlétikai eredményei? (nekem olyasmi rémlik, hogy ő a
terepfutásra, terepedzésre esküdött, ebből azt gondolnám, hogy nem voltak
jegyzett atlétikai eredményei)
A futótudása számottevően jobb volt-e az ellenfeleinél?
Vagy csak a terepfutó tudása volt kimagasló?
Vagy "csak" annyi volt a titka, hogy ő a nagyon erős tempó közben is hiba
nélkül haladt?
(az MTFSz honlapon Gösswein Csaba egyszer alaposan kivesézte a tájékozódási
technikáját, de az fabatkát sem ért volna kimagasló futótudás nélkül)
A 2003-as első középtávú aranya mindenesetre elég sokkoló volt, amikor egy
nagyon zizis terepen két percet tudott verni mindenkire.
(aztán még sokszor)

A fenti kérdésekre tényleg szeretnék választ kapni olyantól, akinek jobb
rálátása volt a versenyzésére.

Nem értek a nagyon magas szinten űzött tájfutáshoz, de távolról szemlélve
úgy gondolom, hogy ekkora tempó mellett majdnem természetes, ha néha kihagy
egy pontot.
Szabolcshoz hasonlóan én is úgy gondolom, hogy a 2008-as cseh váltó
méhcsípéses-helikopteres kalandját megtervezettnek gondolni erősen
összeesküvés-elmélet szerű, és nem gondolom, hogy annyira rossz vesztes
lett volna, hogy ilyen fedősztorira szoruljon.
Ha igen, akkor a következő évek váltóin sokat edződött és javult, hiszen
2009-ben a közvetlen üldözőbolyból (2-4. hely) léptek ki önkéntes
szanitécnek Nordberggel és Smolával, 2010-ben pedig az élen haladva tényleg
kihagyott egy pontot a váltón, így csak 8. letettek, és csak 2011-ben
sikerült megszabadulnia az elrontott/elromlott VB-váltók átkától, és
nyertek.
2014-ben pedig mikor a középtávon hagyott ki egy pontot, és bukta el vele
az aranyat, csak annyit írt róla a twitteren, hogy shortcut (kb.
rövidzárlat), de ez épp csak annyira csapta földhöz, hogy utána a
normáltávot (újra) megnyerte.

Összességében szerintem egész jól zárta a pályafutását, mert több aranyat
gyűjtött, mint ahány pontot kihagyott.
Nehéz nem őt tekinteni a valaha volt legjobb tájfutónak
(Bocs', Simone :-))

A fenti adatok közül nem mindennek tudtam utána nézni, bocs az esetleges
hibákért!
kovacsp

Szabolcs Tornai <tornai.szabolcs at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jan.
29., Sze, 19:14):