[Tajfutas] A lecke fel van adva

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2020. Jan. 17., P, 11:37:51 CET

Szia Sólyom!

Szerintem csak akkor fog tudni nőni a létszám, ha több olyan
szervező/edző lesz, aki felvállalja egy kisebb-nagyobb csoport
(egyesület) irányítását. Utána már nem nehéz toborozni egy SI-s iskolai
bemutatóval, és meg fogják tudni találni a módját támogatás-szerzésnek
(akár anyagi, akár természetbeni) ill. térképek készít(tet)ésének is.

Ha a többi elemre koncentrálunk, abból nem leszünk sikeresek.
Pl. vannak iskolai bemutatók, de nincs, aki foglalkozzon a gyerekekkel.
Vagy vannak térképek, de nincs a közelben senki, aki értene a
tájfutáshoz (lásd Zempléni-hegység, vagy a 2011-es ROB/PCSB térképei Vácon).
Vagy akár van pénz, de nem hozzáértők(re) költik.

Az újabb, feltörekvő egyesületeket (pl. az ASK, GKS, GTC, VSE, de akár a
GOC is jó példa), mind korábbi tájfutók hozták létre. Sajnos kívülről
elég nehéz olyan embert találni egy "szűz" területről, aki annyira
beleszeret a sportágba, hogy rövid idő alatt képes lesz pályákat
tervezni, SI-t kezelni, átadni a tudást, és még a szervezési/pénzügyi
részét is felvállalja. Ez jól látszik pl. a békési kísérletnél.

Üdv,
Skuló Marci