[Tajfutas] HK 1976

Hegedüs Ábel abel.terkep at chello.hu
2020. Feb. 23., V, 10:43:04 CET

Sziasztok

Tulajdonképpen csak egy HK maradt el, a 83-as, mert ekkor tértek át a kétévenkénti rendezésre.

Aki nem csinálta, talán el se tudja képzelni, mennyivel nagyobb munka volt akkoriban rendezni, mint manapság.

A vidéki HK-kra is mentek térképjavítók, rendezők az ország más részeiből (főleg Budapestről), mert még egy tájegységnek sem volt akkora ereje, hogy megrendezzen egy ekkora versenyt.

Alig voltak még autók, szállítást kellett szervezni, kempinget stb.

Az ideiglenes kemping szerintem még kuriózum volt nálunk (persze Úttörő- stb. táborok voltak).

Csak a lyukasztások ellenőrzését és az eredményszámolást tíznél több ember csinálta.

A VB is rengeteg embert kívánt, pl. az edzőtáborokban minden napnak külön pályakitűzője, ellenőrzőbírója volt.

A tatai edzőtáborban (1982) két nappal a váltóverseny előtt derült ki, hogy nincs elég Kiskotló térkép és másik terepre kellett áttervezni a farsta váltót.

És Tatán nem találtunk fénymásolót a szimbolokhoz, Budapestre kellett felhozni!

(Az útlevél elutasítást nem nagyon értem, három évenként szinte mindenki megkapta, aki gyakrabban kérte, az kapta ezt a választ.

De lehet, hogy akinek valamiért nem akartak kiutazást adni, annak ezzel a fal szöveggel utasították el.

Viszont sorköteles férfiaknak tényleg nehezen adtak nyugati útlevelet.)

A film egyébként valóban remek, szerencsére az ilyen komolyabb alkotásokat megőrizték és valaki már nagyon régen digitalizál(tat)ta.

nem emlékszem ki volt, de nagyon jó, hogy megvan. MoSa, Feledy, Peterdi mind nagyon jók, meg persze a tájfutók. Én is benne lettem volna, de későn rajtoltam és a családi rész felvételekor még a pályán küzdöttem. De mivel nem szeretek (azóta sem) szerepelni, nem nagyon bántam.

Ábel